اصغر باقرزاده:

آموزش و پرورش تمام قد پای کار اربعین می‌آید

تهران (پانا) - در دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی بر همکاری دو طرف جهت استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگیان و دانش‌آموزان در هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن مراسم عظیم اربعین حسینی تاکید شد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش تمام قد پای کار اربعین می‌آید

در دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی بر همکاری دو طرف جهت استفاده از ظرفیت عظیم فرهنگیان و دانش آموزان در هر چه با شکوه تر برگزار کردن مراسم عظیم اربعین حسینی تاکید شد.

اصغر باقرزاده عصر سه شنبه میزبان حجت الاسلام «حمید احمدی» بود و دو طرف ظرفیت های موجود برای رونق دادن به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در راستای تحکیم برادری میان دانش آموزان و فرهنگیان ایرانی و عراقی را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون استفاده از ظرفیت نرم افزاری و سخت افزاری راهپیمایی اربعین پرداختند.

حجت الاسلام احمدی، معلمان ایرانی را عاشقان و مروجان راستین مکتب عاشورا توصیف کرد که هر ساله با تمام دشواری ها بخشی از سیل خروشان راهپیمایی اربعین را تشکیل می دهند.

وی افزود: معلمان فرهیخته ما می توانند علاوه بر تاثیرگذاری مناسب بر دانش آموزان خود، روی معلمان و دانش آموزان عراقی نیز تاثیر مثبت داشته باشند و به هر چه بهتر برگزارشدن این مراسم بزرگ و نظم دهی به صفوف مردم مان در عراق کمک کنند. بویژه اینکه مردم خونگرم عراق، رویکرد بسیار مثبتی به معلمان و فرهنگیان ایرانی دارند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام آمادگی کرد که محتواهای مناسب دانش آموزان و معلمان عزیز که با موضوع اربعین و قیام امام حسین (ع) است، برای بارگزاری در شبکه شاد در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

احمدی همچنین پیشنهاد داد که در آموزش و پرورش نیز مانند برخی دستگاه ها، ستاد اربعین حسینی با هدف برنامه‌ریزی، اعلام راهبردها و اقدامات فرهنگی، آموزشی و تبلیغی برای اربعین سال جاری تشکیل شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز با تاکید بر اینکه ما تمام قد پای کار امام حسین و اربعین هستیم، گفت: حتما تشکیل ستاد اربعین در دستور کار معاونت قرار خواهد گرفت تا سهم خود را در این همایش بزرگ ایفا کنیم.

باقرزاده خاطرنشان کرد: ستادی مردمی متشکل از مدیران، معاونان و معلمان آموزش و پرورش تشکیل خواهیم داد تا برای فعالیت هایی نظیر تشکیل موکب های مردمی در مسیر کاروانها به سمت مرزها و تدابیر لازم برای اسکان و استراحت زائرین در مدارس و موکبهای مدارس، تدوین مباحث آموزشی-توجیهی، روایتگری، سخنرانی و مداحی، و اجرای برنامه‌های هنری با محوریت قرآن، عترت و نماز ویژه کودکان و نوجوانان، و حضور کودکان و نوجوانان بهمراه خانواده ها و هیئات در پیاده روی اربعین برنامه ریزی کنند.

وی خبر داد: برای تسهیل در امر زائران فرهنگی و دانش آموز در مهران و ایلام اقدام عملیاتی خواهیم کرد و موکبی در یکی از محل های نزدیک به مرز فراهم می کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: می توان در یکی از روزهای منتهی به اربعین حسینی، قراری را تنظیم کنیم که کودکان و نوجوانان ایرانی و عراقی و نیز معلمان و فرهنگیان در ساعت و مکان مشخص در مسیر نجف تا کربلا حضور یابند و با همخوانی سرودها، قرائت دعاها و زیارت های خاصی، همبستگی برای ظهور در مسیر سرخ عاشورا را به نمایش بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار