برگزاری آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر

تهران (پانا) - با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس جمعیت هلال احمر ایران آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر

در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حمایت از سرمایه ملی و ضرورت توسعه سرمایه اجتماعی از طریق آموزش و ترویج فرهنگ بشردوستی و آمادگی همگانی در برابر حوادث و مخاطرات، منطبق بر بندهای الف و ب ماده 14 قانون مدیریت بحران کشور که در آن به وظایف دو دستگاه به صراحت تصریح شده است و نیز مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، همچنین در راستای تحقق برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و نیز بندهای10، 11 و 23 بیانیه ارزش‌ها و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، تفاهم‌نامه همکاری بیـن «وزارت آموزش وپرورش و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران» با هدف تحقق بند 1 سیاست‌های کلی نظام در زمینه ﭘﯿﺸﮕﯿﺮی و ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻄﺮات ﻧﺎﺷﯽ از ﺳﻮاﻧﺢ ﻃﺒﯿﻌﯽ و ﺣﻮادث ﻏﯿﺮﻣﺘﺮﻗﺒه و توانمندسازی دانش آموزان آینده ساز کشور در مهارت‌های امدادی و بشردوستانه منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در راستای تحقق موارد زیر منعقد شده است:

*ارتقاء و تقویت ساحت اجتماعی - سیاسی دانش آموزان در راستای نیل به اهداف سند تحول بنیادین.

*همکاری درترویج فرهنگ بشردوستی وتوانمندسازی جامعه (خود امدادی و دگر امدادی) دانش‌آموزی، معلمان، مربیان و اولیاء در مهارت‌های امدادی و ایجاد آمادگی در مواجه با حوادث و مخاطرات طبیعی و انسان ساخت.

*همکاری متقابل در ایجاد فرصت‌های یادگیری تمام ساحتی با تاکید بر پرورش روحیه مسئولیت پذیری و خدمت به محرومین، آسیب دیدگان حوادث طبیعی و اقدامات خیرخواهانه مردمی و انقلابی از طریق سازماندهی دانش آموزان داوطلب در گروه‌های جهادی و امدادی و برگزاری دوره‌ها، اردوهای آموزشی و توجیهی برای آماده‌سازی مربیان و دانش آموزان.

*همکاری در توسعه عدالت تربیتی و تحقق نصیب برابر آموزشی برای دانش آموزان مناطق محروم، مرزی، روستایی و عشایری و کودکان اتباع خارجی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار