معاون وزیر آموزش و پرورش:

شهریه مدارس هفته آینده اعلام می‌شود

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میزان شهریه‌ها هفته بعد اعلام می‌شود اظهارکرد سه محدوده را مشخص و سه نوع شهریه پایین، شهریه متوسط و بالا اعلام خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۸۵۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
شهریه مدارس هفته آینده اعلام می‌شود

احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در مورد شهریه مدارس با برنامه «صبح و گفتگو» مصاحبه تلفنی کرد.

محمودزاده گفت: طبق مصوبه مجلس، تعیین الگوی شهریه در اختیار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی قرار گرفته است.

وی افزود: ما بعد از تعطیلات نوروزی، الگوی شهریه را بر اساس مصوبات شورای سیاست گذاری، نظارت و برنامه ریزی سازمان شامل اعضای حقیقی و حقوقی را اعلام کرده و امسال نسبت به سال‌های گذشته یکی دو پارامتر دیگر هم اضافه کردیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در رادیو گفت وگو عنوان کرد: حدود دو ماه و نیم است که مدارس و موسسان با همکاری ادارات آموزش وپرورش در حال پر کردن فرمت‌ها هستند و هفته بعد شهریه‌ها مشخص خواهند شد.

وی افزود: ما یک شهریه ثابت و یک شهریه هم برای فوق برنامه‌ها و مکمل‌ها داریم اما در کنار آن یک شهریه غیرررسمی نیز وجود دارد که خود انجمن اولیا و مربیان برای پول سرویس ایاب و ذهاب و تغذیه برنامه ریزی می‌کنند.

محمودزاده تأکید کرد: شهریه‌ای که ما اعلام می‌کنیم شهریه ثابت است اما مدارس تا 35 درصد اجازه دارند برای فوق برنامه‌ها و مکمل‌ها شهریه بگیرند و لذا تفاوت حرف ما با حرف مطبوعات و مردم در همین مسئله است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه همه مدارس فوق برنامه اجرا نمی‌کنند گفت: اگر قرار باشد که مدرسه‌ای پول بگیرد اما فوق برنامه اجرا نکند ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

محمودزاده درمورد مولفه‌های موثر بر تعیین شهریه مدارس گفت: ما بر اساس الگوی شهریه، چند شاخص را در حوزه کیفیت بخشی به دو حوزه آموزش و پرورش اضافه کردیم و عددی هم که اعلام می‌کنیم معمولاً در توافق با موسسان مدارس است.

وی با بیان اینکه میزان شهریه‌ها را هفته بعد اعلام می‌کنیم اظهارکرد: ما سه محدوده را مشخص و سه نوع شهریه پایین، شهریه متوسط و بالا را اعلام خواهیم کرد. امسال در این خصوص شفاف سازی کردیم تا مردم در جریان باشند که این مبالغ صرف چه اقدامات و برنامه‌هایی می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی از راه اندازی سامانه مشارکت در این خصوص خبرداد و گفت: اگر مردم نسبت به شهریه‌ها و خدمات مدارس اعتراضی داشتند ستاد پروژه مهر در استانها و ستاد ثبت نام دانش آموزان پیگیری خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار