معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد

پرداختن به موضوع جهاد تبیین و انتقال خدمات با ارزش انقلاب به نسل آینده

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت پرداختن به موضوع جهاد تبیین و انتقال خدمات با ارزش انقلاب اسلامی در حیات چهل و سه ساله‌اش به نسل حاضر و آینده در حوزه آموزش و پرورش یک تکلیف است.

کد مطلب: ۱۲۸۴۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
پرداختن به موضوع جهاد تبیین و انتقال خدمات با ارزش انقلاب به نسل آینده

احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های در آئین تکریم و معارفه نمایندگان موسسان مدارس و مراکز غیردولتی که امروز در سالن جلسات شهید حججی سازمان برگزار شد گفت: واگذاری امور به مردم از سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی است و توسعه مشارکت از برنامه های اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تشریح کرد: " خودسازی"، "جامع سازی" و "تمدن سازی" از انتظارات مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش است که مهم ترین عنصر تحقق آن نیروی انسانی است و در نظام جمهوری اسلامی، نیروی انسانی که تربیت شده ی آموزش و پرورش است مهم ترین عامل خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی است.

محمودزاده با اشاره به موضوع جهاد تبیین گفت: پرداختن به موضوع جهاد تبیین و انتقال خدمات با ارزش انقلاب اسلامی در حیات چهل و سه ساله اش به نسل حاضر و آینده در حوزه آموزش و پرورش برای ما یک تکلیف است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به نقش مهم مدارس و مراکز غیردولتی در افزایش پوشش تحصیلی خاطرنشان کرد: نگاه سلبی و ایجابی درباره مدارس دولتی و هم درباره مدارس غیردولتی وجود داشته است و باید ضمن استقبال از نقدهای دلسوزانه با تحمل و سعه صدر و بهره گیری از نقدهای مشفقانه زمینه بهبود کیفیت و ارتقاء برنامه ها را فراهم ساخت.

محمودزاده افزود: باید زمینه حضور افراد موثر و دارای صلاحیت های حرفه ای معلمی و توانمند را برای مدرسه داری فراهم سازیم و هم زمان شرلیط را برای مشارکت دستگاه ها و نهادهای انقلابی و مذهبی در توسعه مدارس غیردولتی آماده کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برنامه ریزی چهارساله بیش از آن که معطوف بر توسعه کمی مدارس و مراکز باشد معطوف بر این است که ما دارای مدارس غیردولتی با کیفیت، مروج ارزش های دینی و ملی باشیم و در تعامل با نهادها و سازمان های حقیقی هم در امر مدرسه داری به دنبال تخصصی کردن شیوه مشارکت آنان باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر رفع انحصار از زبان انگلیسی گفت: تنوع بخشی به زبان های خارجی یکی از برنامه های طراحی شده است و موسسان مدارس غیردولتی و بخش های تخصصی حوزه ستاد را با ورود به این موضوع دعوت می کنم و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی مصمم بر پاسخ به این مطالبه بر حق است.

در پایان جلسه اعضای حاضر در جلسه در خصوص مسائل و مشکلات مدارس و مراکز غیردولتی با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند و از اعضای قدیمی شورای هماهنگی مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی، تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار