الهام یاوری مطرح کرد؛

جشنواره فردوسی، بستری برای آشنایی دانش‌آموزان با سرمایه تمدنی موجود در کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در نشست سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره ملی فردوسی، به تشریح اهداف این جشنواره پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۸۵۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فردوسی، بستری برای آشنایی دانش‌آموزان با سرمایه تمدنی موجود در کشور

الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: جشنواره ملی فردوسی ابزار مناسبی است که بتوانیم بسیاری از اهداف تربیتی را در مدارس پیش ببریم که از این جمله میتوان به افزایش اعتماد به نفس و ایجاد احساس موفقیت در دانش آموزان اشاره کرد، همچنین بهبود مهارت‌های ارتباطی، مهارت نوشتن و مهارت گفتن، افزایش عرق ملی و گره خوردگی به ارزش‌های مشترکی که در کشور در بین اقوام متنوع و خرده فرهنگ‌های متفاوت وجود دارد، از اهداف دیگری که است که در این بستر محقق خواهد شد.

یاوری با اشاره به افزایش احساس افتخار به سرمایه ارزشمند تمدنی ایران در این گونه جشنواره ها در دانش آموزان، تصریح کرد: المپیاد ادبی میتواند بستری مناسب برای آشنایی و علاقمندی دانش آموزان به سرمایه های تمدنی موجود در کشور باشد.

وی همچنین گفت: مشارکت دانش آموزان در این جشنواره میتواند خود موجب افزایش دانش آنها در حوزه زبان فارسی و ادبیات فارسی و تسلط بر ابزارهای زبانی که در زبان فاخر فارسی به فراوانی وجود دارد، شود که این توانمندی به آنها کمک خواهد کرد بتوانند در فرایند تفکر و خردورزی بهتر عمل کنند.

رییس سمپاد با اشاره به اهمیت این جشنواره ملی بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل اهمیت برگزاری جشنواره ملی فردوسی، ایجاد شبکه بین فردی گسترده در سراسر کشور و آشنایی افراد با آداب و رسوم و علاقه‌مندیها و ظرفیت‌های همدیگر است که انشاءالله به ارتباطات ماندگار و حل مسائل آینده منجر خواهد شد.

یاوری از زحماتی که دبیرخانه اجرایی جشنواره ملی فردوسی مستقر در اداره استعدادهای درخشان استان خوزستان امسال و سال های گذشته متقبل شدند، تشکر کرده و تصریح کرد: واقعیت این است که برای چنین برنامه‌ای با اهداف متعدد، به تلاش مشفقانه احتیاج است و به همین جهت از همکاران مان در اداره استعدادهای درخشان خوزستان که با جدیت و بردباری در کار، مراقبت دقیق و پدرانه و اجرای استاندارهای سختگیرانه به آن تحقق بخشیدند، تشکر میکنم؛ همچنین از نمایندگان فرهنگستان هنر، کانون پرورش فکری، سایر اساتید و نخبگان که به شورای سیاستگذاری پیوسته اند و به عمق بخشی آن کمک کردند، سپاسگذارم.

وی در پایان گفت: قطعاً این کار جای رشد و پیشرفت دارد و هنوز ظرفیت‌های بسیاری برای ایجاد علاقه، ارتباط و آشنایی با زبان و ادبیات فارسی و تمدن و فرهنگ فارسی از طریق جشنواره ملی فردوسی وجود دارد که برای تحقق آن تلاش خواهد شد.

در ابتدای این نشست حیدری، رییس اداره استعدادهای درخشان استان خوزستان به ارائه گزارشی از چهار سال برگزاری جشنواره ملی فردوسی پرداخت و در انتها درباره آیین پایانی جشنواره که در ۱۴تیرماه ۱۴۰۱در تهران برگزار خواهد شد، تصمیم گیری شد. در این جلسه فتحی نژاد، معاونت برنامه ریزی و مدیریت مدارس سمپاد و بهرامی، مدیر کل امور مالی و اداری سمپاد، رسولی، معاون معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری، یوسف زاده، ناظر مجلات رشد، قنواتی مدیر آموزش و شیوا هئیت علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، منجزی و بهداروند از دبیرخانۀ اجرایی جشنواره مستقر در اداره استعدادهای درخشان استان خوزستان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار