در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش قم عنوان شد:

ستادهای ثبت‌نام مدارس سطح سواد والدین دانش‌آموزان را تعیین کنند

قم (پانا) - تعیین سطح سواد والدین دانش‌آموزان از سوی ستادهای ثبت‌نام در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش قم مورد تاکید قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۲۸۳۵۵۶
لینک کوتاه کپی شد
ستادهای ثبت‌نام مدارس سطح سواد والدین دانش‌آموزان را تعیین کنند

جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان قم به ریاست علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش قم و با موضوع برنامه ریزی و هماهنگی ثبت نام دانش آموزان سال جدید تحصیلی 1402-1401 تشکیل شد.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در این جلسه عنوان کرد: شناسایی و تعیین سطح سواد والدین دانش آموزان و اعضای خانواده و ساکنین اطراف مدرسه بر عهده ستاد ثبت نام مدارس است.

وی افزود: ضرورت دارد سطح سواد مراجعه کنندگان و والدین دانش آموزان تعیین و نسبت به شناسایی کم سوادان یعنی افرادی که دارای مدارک تحصیلی سوم ابتدایی، چهارم ابتدایی، پنجم ابتدایی بعد از سال ۹۲ و یا افرادی که دارای مدرک قبولی پایان دوره تکمیلی نهضت سوادآموزی، دوره سوادآموزی و یا دوره پایانی را دارند و به عنوان افراد کم سواد تلقی شوند، اقدام شود.

معاون سوادآموزی استان قم ادامه داد: اعضای ستاد ثبت نام مدارس باید نسبت به ثبت‌نام اینگونه افراد برای شرکت در دوره انتقال که معادل پایان پایه های چهارم و پنجم و ششم ابتدایی است اقدام کنند.

قاسمی نیا خاطرنشان کرد: شناسایی بازماندگان از تحصیل و تارکین میان پایه تحصیلی در دوره ابتدایی یکی از مهمترین اقدامات راهبردی برای انسداد مبادی بی سوادی است که در زمان مراجعه والدین دانش آموزان باید اعضای ستاد ثبت نام توجه داشته باشند و از مراجعه کنندگان به عنوان کسانی که از بازماندگان از تحصیل و یا تارکین میان پایه تحصیلی اطلاعاتی دارند از آنان بخواهند تا برای حضور در مدرسه و کلاس درس ثبت نام و آنان را به علم آموزی و دانش آموزی تشویق و ترغیب کنند و نسبت به شناسایی و ثبت نام از والدین بی سواد و کم سواد دانش آموزان و ساکنین جامعه محلی پیرامون مدرسه اقدام شود.
عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان در این جلسه با تشکر از مدیران و معاونین و شورای مدارس و اعضای ستاد ثبت نام گفت: در آیین نامه اجرایی مدارس که نسخه جدید آن در اواخر یک سال گذشته ابلاغ شدف مقرر شده است تا تمام مدیران مدارس و شورای مدرسه نسبت به موضوع سوادآموزی والدین دانش آموزان و اعضای خانواده آنان و ساکنین پیرامون مدرسه اقدام به شناسایی و ثبت نام از بی سوادان و کم سوادان داشته باشند و زمینه شرکت آنان را در دوره های سوادآموزی فراهم کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار