شاپور جهانجونیا:

رشته‌های مهارت محور رسانه و فضای مجازی؛ تربیت اقتصادی آموزش و پرورش را پویا می‌کند

تهران (پانا) - رشته‌های مربوط به بخش رسانه و فضای مجازی، همگی مهارت محور هستند و در ادامه قابلیت ایجاد کسب و کار، تولید مشاغل و حرف درآمدزایی را دارند که بخشی از اهداف تربیت اقتصادی آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۸۱۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رشته‌های مهارت محور رسانه و فضای مجازی؛ تربیت اقتصادی آموزش و پرورش را پویا می‌کند

شاپور جهانجونیا، دبیر بخش رسانه و فضای مجازی چهلمین جشنواره فرهنگی و هنری فردا در گفت و گو با پانا ضمن اشاره به نقش و جایگاه رسانه و فضای مجازی در زندگی افراد و خصوصاً دانش‌آموزان بیان کرد: «اهمیت فضای مجازی در دوران سخت کرونایی بر همگان دو چندان مشخص شد و شاهد رویکرد مثبتی در این فضا و رشد دانش و توانمندی دانش آموزان هستیم. امسال نیز در حوزه رسانه و فضای مجازی، دانش آموزان در ۹ رشته؛ شامل: پادکست، ویدئوکست، نشریه الکترونیکی، ایده پردازی کسب و کارهای مجازی، بازی های رایانه‌ای، وب سایت، نرم افزار موبایل، وبلاگ و برنامه نویسی تحت وب، آثار خود را بعد از پایش کارشناسان استان ها به دبیرخانه کشوری ارسال کردند که بعد از تجزیه و تحلیل آثار به صورت رشته ای و تفکیک آنها به صورت تخصصی در تقسیم بندی های جداگانه، این آثار در اختیار داوران هر رشته قرار خواهد گرفت.»

وی افزود: «این رشته ها همگی مهارت محور هستند و در ادامه قابلیت ایجاد کسب و کار، تولید مشاغل و حرف درآمدزایی را دارند که بخشی از اهداف تربیت اقتصادی آموزش و پرورش است.»

وی عنوان کرد: «از اهداف رسانه و فضای مجازی علاوه بر اهمیت دادن به بخش فنی رشته های مرتبط با حوزه دیجیتال و الکترونیک، مدیریت فرهنگی، اعتلای سواد رسانه‌ای است تا دانش آموزان بتوانند هوشمندانه در فضای مجازی گام بردارند و شناخت کافی نسبت به فرصت ها و تهدیدهای این فضا داشته باشند.»

جهانجونیا اظهار کرد: «بررسی های اولیه دبیرخانه تخصصی تحویل آثار نشانگر ارتقا کمی و کیفی آثار منتخب استانها در مرحله کشوری است. فرآیند جشنواره به این صورت است که ابتدا در سطح مدارس و سپس در سطح مناطق و شهرستان ها و بعد در سطح استان ها، رقابت برگزار می‌شود و منتخبین استانی هر رشته به تفکیک پایه تحصیلی و به تفکیک جنسیت برای رقابت به مرحله کشوری معرفی می شوند و در مرحله کشوری علاوه بر برگزاری رقابت سالم، انگیزه محور و عدالت محور‌، کارگاه‌های آموزشی و توجیهی نیز با حضور اساتید درجه یک کشوری برگزار می شود.»

لازم به ذکر است بخش رسانه و فضای مجازی، دوازدهمین دوره است که در دل جشنواره فرهنگی هنری دانش‌آموزان سراسر کشور (فردا) حضور فعال دارد.

وی در ادامه گفت: «داوری آثار در دو مرحله صورت می‌گیرد که ابتدا به صورت مجازی، کل آثار دریافتی، اعتبارسنجی خواهند شد و سپس به صورت حضوری نیز بعد از بررسی هویت آثار و اعتبارسنجی دقیق و همچنین معرفی آثار برتر و حائز رتبه، کلاس‌ها و کارگاه‌های تخصصی برای حمایت و هدایت دانش آموزان برگزار خواهد شد.»

جهانجونیا گفت:«سطح این دوره از مسابقات به لحاظ کیفی و کمی پیشرفت خوبی داشته و در سطح مناسبی قرار دارد، در ضمن آثار استانها از ۴۰۱/۰۳/۰۱ لغایت ۴۰۱/۰۳/۰۴ به تفکیک استانها در روزهای مقرر دریافت می‌شود و در پایان نیز از زحمات صادقانه دانش آموزان خلاق، خانواده هایشان، مدیران و مربیان پرتلاش و توانمند و همچنین همکاران ارزشمند حوزه ستادی دریافت آثار تشکر می کنم و امیدوارم همچون همیشه شاهد پیشرفت، رشد و تعالی هر چه بیشتر دانش آموزان عزیز ایران اسلامی باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار