مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۵:

سازمان دانش‌آموزی باید در مسیر هدایت، حمایت، تعامل و رشد و بالندگی دانش‌آموزان گام بردارد

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه 15 عنوان کرد سازمان دانش‌آموزی برای شکوفایی استعدادهای جسمی، فکری، اجتماعی و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های گروهی، تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، گام بلندی برداشته است.

کد مطلب: ۱۲۷۸۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی باید در مسیر  هدایت، حمایت، تعامل و رشد و بالندگی دانش‌آموزان گام بردارد

محمدصادق نوری تبار؛ مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۵ به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی در گفت و گو با پانا بیان کرد: تشکیلات دانش آموزی پیشتازان، از مهرماه ۱۴۰۰ مبتنی بر سیاست‌های تحولی و بیانیه گام دوم انقلاب، (با رویکرد مدرسه‌محوری، دانش‌آموز محوری، مهارت‌محوری، نقش‌پذیری و استفاده از فضای مجازی) طراحی و تدوین شده و از حیث اصول، سیاست‌های اجرایی، نمادها، نشان‌ها، سرفصل‌ها و محتوای آموزشی مورد بازنگری جدی و دقیق قرار گرفته‌است. از جمله: منش‌های دوازده‌گانه جای خود را به فضیلت‌های چهارده‌گانه داده‌است. نماد دستمال گردن حذف و جای خود را به شال تشکیلاتی (نمایش هویت تشکیلاتی) داده‌است.
نوری تبار افزود: سازمان دانش آموزی به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه‌جانبه آنها در زمینه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری، سازمانی عمومی و غیردولتی با عنوان سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران و با مقررات خاص تحت‌نظارت وزارت آموزش و پرورش تشکیل می‌شود.
وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان آینده سازان جامعه هستند و ضرورت دارد که از همان دوران مدرسه در کنار آموزش های رسمی و تئوری، آموزش های عملی و زندگی کردن به صورت اجتماعی و سالم را در کنار دیگران یاد بگیرند. بنابراین بهترین روش برای رسیدن به این هدف، تشویق دانش آموزان برای شرکت در فعالیت های گروهی و فردی است و سازمان تشکیلات دانش آموزی نیز به همین منظور ایجاد شده است. و در واقع هدف اصلی تشکیل گروه های پیشتاز، تقویت توانمندی های فردی و گروهی دانش آموزان است و توانمند کردن هر یک از اعضای گروه برای بهتر زندگی کردن و ایجاد زمینه برای شکوفایی استعداد های جسمی، فکری، اجتماعی و مشارکت در تصمیم گیری های گروهی، تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، برنامه ریزی اوقات فراغت دانش‌آموزان و در نهایت خودباوری فرهنگی از دیگر اهداف این تشکل است که زمینه مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در عرصه ها و موقعیت های مختلف همچون موقعیت های ملی و بین المللی را فراهم می‌کند.
نوری تبار در پایان گفت: به طور اختصار، مهمترین برنامه های سازمان شامل: اردوهای آموزشی - تشکیلاتی یاران ولایت - عمره دانش‌آموزی - اعتکاف دانش‌آموزی - گردشگری - جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها - ساماندهی بخشی از اوقات فراغت دانش‌آموزان در قالب کارت نشاط - راه اندازی سامانه مجازی زنگ نشاط - یاران مدرسه - جشن‌های سپاس معلم و سپاس مربی - گرامیداشت روز ۱۳ آبان و دهه فجر - خندق فرهنگی - دعای عرفه - نوگلان حسینی (ساماندهی مداحان دانش‌آموز) - مدیریت تعاونی‌های آموزشگاهی و برخی طرح‌های کارآفرینی و ... می باشد. که البته دو نهاد کلیدی و زیر مجموعه سازمان که نقش پررنگی در تعالی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان دارد شامل: خبرگزاری دانش آموزی پانا با هدف جذب و آموزش دانش‌آموزان مستعد در عرصه خبر و رسانه تأسیس شده‌است و همچنین مجلس دانش آموزی که یک نهاد صنفی بوده و به منظور ترویج فرهنگ مشارکت‌جویی، تعاون و همکاری، مسئولیت‌پذیری و زمینه‌سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف آموزش و پرروش شکل گرفته‌است.

دانش آموز خبرنگار: عرفان نوری تبار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار