افتخارآفرینی دانش‌آموزان منطقه ١۵ در جشنواره نوجوان خوارزمی درس ریاضی

تهران (پانا) - هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی، مرحله استانی برگزار شد و دانش‌آموزان منطقه ١۵ موفق به کسب رتبه شدند.

کد مطلب: ۱۲۸۰۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
افتخارآفرینی دانش‌آموزان منطقه ١۵ در جشنواره نوجوان خوارزمی درس ریاضی

مرحله استانی هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در درس ریاضی با شور و هیجان و رقابت نزدیک شرکت کنندگان در دبیرستان هیئت امنایی حضرت نرجس منطقه ۶ تهران برگزار شد.

در این مسابقات دانش آموزان از نواحی و مناطق مختلف تهران با یکدیگر به رقابت پرداختند و دفاعیه های دانش آموزانی که به مرحله استانی راه یافته بودند، در نوع خود جالب، جدید و بی نظیر بود.

مهلا غلامحسینی، یکی از برگزیدگان این دوره از مسابقات در گفت وگو با پانا بیان کرد:« امسال برای اولین بار محور ریاضیات به جشنواره نوجوان خوارزمی افزوده شد و از آنجا که مطالب و مباحث ریاضی همیشه برای من و دوستم جالب و شگفت انگیز بود، تصمیم گرفتیم در این محور شرکت کنیم. من به همراه دوست خوبم، عسل لشنی با توجه به قالب ها و محورهایی که پیش رو داشتیم، از طریق استاد راهنما آشنا شدیم و درباره آنها تحقیق و بررسی کرده و با توجه به توانایی ها و استعداد خودمان در این مسابقات شرکت کردیم.»

غلامحسینی افزود:« با هم فکری، همیاری و همکاری کارمان را تحت عنوان «علائم و نشانه های ریاضی چگونه به وجود آمده اند» آغاز کردیم. بعد از اینکه موضوع توسط دبیر راهنما، تایید شد، با توجه به مهارت ها و تخصص هایی که داشتیم تقسیم کار کردیم و از آنجایی که هم گروهی من در ساخت موشن گرافی و انیمیشن مهارت داشت، کار را به صورت موشن گرافی ارائه دادیم و مسئولیت ساخت موشن گرافی بر عهده عسل لشنی بود. بنده هم مسئولیت انتخاب تصاویر، انتخاب متن و بررسی و تحقیق در رابطه با موضوع را بر عهده داشتم. بعد از اینکه کار ما به پایان رسید ایراداتی که دبیر راهنما به ما یادآوری کرد را بررسی کرده و آنها را برطرف کردیم و در نهایت موشن گرافی را روی سی دی زدیم و برای جذابیت بیشتر از لیبلی که قبلا طراحی کرده بودیم، استفاده کرده و روی آن قرار دادیم.»

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که کار ما در مدرسه از بین همه کارهای بچه ها که ارائه داده بودند انتخاب شد، خیلی خوشحال شدیم و مجدد این کار را بررسی کردیم تا عیوب، مشکلات و نواقص آن را برای مرحله منطقه ای برطرف کنیم که خوشبختانه در مرحله منطقه ای هم موفق به کسب رتبه شدیم.

غلامحسینی افزود:« بعد از اینکه نتایج مرحله منطقه ای اعلام شد، کار ما به مرحله استانی راه یافت و برای دفاعیه به دبیرستان نرجس در منطقه ۶ رفتیم و در نهایت برای داوران استانی محور ریاضیات کار موشن گرافی را به نمایش گذاشتیم و دفاعیه را اجرا کردیم که با توجه به سطح بالای مسابقات امیدواریم در مرحله استانی هم موفق به کسب رتبه شویم و بتوانیم نظر داوران گرامی را جلب کنیم.»

وی عنوان کرد:«در پایان تشکر می کنیم از داوران و ناظران منطقه ۱۵ و داوران گرامی مرحله استانی؛ همچنین، مدیریت دبیرستان علامه قروینی زهرا سروی که همواره حامی و پشتیبان ما بودند و یک تشکر ویژه داریم از دبیر راهنمای عزیز، که ما را در این مسیر سخت و ناهموار راهنمایی کردند.»

دانش آموز خبرنگار پانا: هلیا آدینه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار