سرپرست دانشگاه فرهنگیان در دوره تربیتِ معلم راوی کشور تاکید کرد؛

نقش‌آفرینی دانشجو معلمان راوی به عنوان افسران جهاد تبیین و اقناع

تهران (پانا) - سرپرست دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر لزوم داشتن راهنما و بصیرت برای موفقیت در مسیر پیش‌روی و تحقق اهداف بر نقش‌آفرینی دانشجو معلمان راوی به عنوان افسران جهاد تبیین و اقناع اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۱۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
نقش‌آفرینی دانشجو معلمان راوی به عنوان افسران جهاد تبیین و اقناع

رضا مراد صحرایی در نخستین دوره تخصصی تربیت معلم راوی کشور که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و با همکاری مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی حاکمیتی با رسالت ویژه دانست که باید ارکان حاکمیت نسبت به آن نگاه ویژه ای داشته باشند و افزود: این دانشگاه متولی تربیت نیروی انسانی آینده ساز کشور است.

وی با اشاره به مشکلات و چالش های پیش روی این دانشگاه برای تحقق رسالت و برنامه های خود، بر لزوم اهتمام و تلاش بیش از پیش در این راستا تاکید کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، حضور دانشجومعلمانی با رتبه های برتر کنکور و برجسته در دانشگاه فرهنگیان را مایه افتخار مجموعه عنوان کرد و با مهم برشمردن برخورداری دانشجومعلمان از امکانات رفاهی درخور و شایسته برای تحصیل، اظهار داشت: در دانشگاهی که طلایه دار تربیت معلم است باید دانشجو معلمان این احساس را داشته باشند که برای آینده و شکوفایی این کشور تلاش می کنند.

وی دانشگاه فرهنگیان را دانشگاهی با دو ماهیت داشتن رسالت تربیت و تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش و عملکرد اجرایی به شیوه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد و گفت: این ماهیت دوگانه را می توان با تدبیر به فرصتی بی بدیل تبدیل کرد، کارکرد آموزش و پرورشی با اندیشه دانشگاهی و این چیزی است که نیاز داریم.

صحرایی، در ادامه تربیت معلم تراز را وجه تمایز دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: تربیت عالم با تربیت معلم متفاوت است، معلمان قدرت انتقال، تبیین و آموختن دارند، بسیار اند کسانی که می دانند و اندک اند آنان که عمل کردن را به دیگران می آموزانند، از این رو فعالیت برای تحقق رسالت دانشگاه فرهنگیان ارجمند و شریف است.

وی قدرت نرم را قدرت برتر دنیای امروز به شمار آورد و خاطر نشان کرد: استفاده از قدرت نرم به معنی ترکیب قدرت های متداول و متعارف، متناسب با هدف و به تعبیری قدرت هوشمند، متمایز کننده کشورها است.

این مقام مسئول، با بیان اینکه در نظام نوین مردم سالار دینی، جهاد تبیین و اقناع، عامل پیروزی در جنگ ترکیبی حال حاضر است، تصریح کرد: در جنگ روایت ها که اکنون با آن روبرو هستیم، افراد به آسانی می توانند حق را باطل و باطل را جایگزین حق کنند، موفق کسی است که با سرعت بیشتر، روایت قانع کننده تری ارائه دهد.

وی داشتن بصیرت و راهنما را از مولفه های مورد نیاز برای چیرگی دانست و افزود: حرکت و اقدام بدون بصیرت و بی راهنما به بیراهه رفتن است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه باید در حال زندگی ولی برای آینده اقدام و عمل کرد، حرکت و اندیشیدن فراتر از شاخص های عصر خود را زمینه ساز تحول آفرینی دانست.

وی برگزاری دوره تربیت معلم راوی در راستای توانمند سازی دانشجومعلمان را اقدامی شایسته عنوان و اظهار کرد: روایتگری و امانت داری اندیشه کار دشواری است، تنها با درک اندیشه می توان امانتدار خوبی برای آن بود، کسی که اندیشه را دریافت و فهم کرد می تواند به صورت مطلوب و مناسب به دیگران تعلیم دهد.

صحرایی در پایان با تاکید بر اهمیت اخلاص در انجام امور، گفت: شما با بصیر کردن انسان ها در هر اقدام نیکوی او شریک بوده و نصیب خواهید برد، این ارزش کار معلمی است.

شایان ذکر است؛ نخستین دوره تخصصی مهارت محور تربیت معلم راوی کشور (ویژه دانشجومعلمان خواهر و برادر) در زمینه های سخنرانی، مستند سازی، نویسندگی، پژوهشگری و فعالیت هنری و رسانه ای به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی و همکاری مرکز بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان جمعه 30 اردیبهشت در اردوگاه شهید باهنر آغاز شد و تا 5 خرداد 1401 ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار