رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا:

بادهای ۱۲۰ روزه منطقه سیستان ۲۲۰ روزه شده است

زاهدان (پانا) - رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در سفر به سیستان و بلوچستان گفت بادهای ۱۲۰ روزه منطقه سیستان به ۲۲۰ روز در طول سال افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۲۸۰۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
بادهای ۱۲۰ روزه منطقه سیستان ۲۲۰ روزه شده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، صادق ضیائیان در بازدید از اداره پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: علاوه بر مدت زمان وزش بادهای منطقه سیستان، دمای هوا در این منطقه نیز ۲ درجه افزایش یافته است.

ضیاییان تاکید کرد: باتوجه به خشکسالی سه دهه اخیر امسال شرایط اقلیمی دشوارتر شده و مردم باید هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

وی افزود: از صنعت شیلات گرفته تا صنایعی که بتوان از آنها کسب درآمد کرد همه نیازمند پیش بینی های دریایی هستند، بنابراین تقویت پیش بینی های دریایی در دستور کار قرار دارد تا با توجه به شرایط دریایی و سواحل مکران بتوانیم از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کنیم.

بهزاد لایقی مدیرکل مرکز علوم‌جوی و اقیانوسی و دبیر شورای عالی اقیانوس شناسی نیز گفت: توسعه سواحل مکران در ایجاد رونق کسب و کارهای دریایی اهمیت ویژه و بسزایی دارد که پیش بینی های درست هواشناسی دریایی می‌تواند گامی مهم و اساسی برای دستیابی به این مهم باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار