مدیرکل هواشناسی استان قزوین:

هوای قزوین از فردا سالم می‌شود

قزوین (پانا) - مدیرکل هواشناسی استان قزوین گفت با تداوم جریانات شمالی هوا و وزش بادهای قزوین هوای قزوین از فردا دوباره سالم می‌شود. همچنین رگبار باران و رعدوبرق در بسیاری از مناطق استان اتفاق می‌افتد.

کد مطلب: ۱۲۸۲۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
هوای قزوین از فردا سالم می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان قزوین، یوسف شیخ‌الملوکی، مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به آلودگی هوای استان طی 2 روز اخیر اظهار کرد: در حال حاضر شاهد استقرار پدیده گردوغبار، کاهش دید و کیفیت هوا هستیم، ولی از عصر امروز کاهش گرد غبار راخواهیم داشت و از فردا (پنج‌شنبه) 5 خردادماه با تداوم جریانات شمالی هوا و وزش بادهای شمالی هوای قزوین دوباره سالم می‌شود.

وی با بیان اینکه وزش بادهای شمالی در امتداد شهرهای کوهین، تاکستان و بویین‌زهرا شدید خواهد بود، اضافه کرد: همچنین در ساعات بعدازظهر پنج‌شنبه شاهد رگبار باران و رعدوبرق و کاهش نسبی دما در بسیاری از مناطق استان خواهیم بود.

شیخ‌الملوکی با ذکر اینکه در روز جمعه 6 خردادماه فقط پدیده وزش باد را خواهیم داشت، ادامه داد: از بعدازظهر شنبه 7 خرداد تا صبح یکشنبه 8 خرداد هم با گذر امواج تراز میانی جو از منطقه علاوه بر افزایش ابر در پاره‌ای از مناطق به ویژه در ارتفاعات، شاهد بارش باران‌های رگباری و رعدوبرق خواهیم بود.

عضو شورای پیشگیری از بحران استان قزوین با بیان اینکه در روز پنج‌شنبه به خاطر وزش بادهای شدید احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت وجود دارد، گفت: بنابراین شهرداری‌ها باید نسبت به محکم کردن سازه‌های تبلیغاتی سبک و همچنین کشاورزان نسبت به مستحکم‌سازی پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

شیخ‌الملوکی افزود: همچنین با توجه به پدیده رعدوبرق در روزهای پنج‌شنبه و شنبه که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بیشتر خواهد بود، کوهنوردان باید از صعود به قله‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند و کارفرمایان هم باید قید کار در فضای باز به ویژه در اماکن و مناطق با ارتفاع زیاد را بزنند.

وی ادامه داد: با توجه به مه‌آلود شدن ارتفاعات شمالی استان قزوین در روز پنج‌شنبه رانندگان هم‌استانی به ویژه گردشگران و مسافران باید از سفر‌های برون‌شهری در این مناطق اجتناب کنند و از طرفی هم بخش‌های راهداری و خدمات شهری باید تمهیدات لازم را برای امن‌سازی رفت‌وآمد در محیط‌ های شهری و بیرون از شهر اتخاذ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار