لباس فرم بارز ترین عنصر نظم دهی مدارس است

زنجان ( پانا ) - رییس سازمان دانش آموزی در اولین جلسه سازماندهی لباس فرم گفت : در راستای حفظ نظم و ایجاد سادگی در پوشش دانش آموزان باید به موضوع طراحی لباس فرم دقت و توجه کافی شود تا حرکت به سوی مدارس متحدالشکل هدفمند باشد .

کد مطلب: ۱۲۷۹۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
لباس فرم بارز ترین عنصر نظم دهی مدارس است

نحوه پوشش مردم یک جامعه ، ضمن تبعیت از شرایط اقتصادی، اجتماعی و اقلیمی منطقه ، قویا به جهان بینی و ارزش های حاکم بر آن جامعه بستگی دارد .

بنابراین مساله لباس در جامعه و علی الخصوص در مدارس مساله سطحی و ساده نیس که بتوان به صورت سلیقه ای با آن مواجه شد .

در همین راستا سازمان دانش آموزی استان زنجان به تبعیت از سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد از تمام ظرفیت های مادی و معنوی خود برای سازماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم مدارس استفاده کند .

به همین مناسبت اولین جلسه ی سازماندهی لباس فرم مدارس استان زنجان با حضور رییس اداره انجمن اولیا و مربیان ، معاون پژوهش و توسعه و سایر اعضای کارگروه استانی برگزار شد .

راویه قاسمی ، رییس سازمان دانش آموزی استان زنجان گفت : ضمن خوشحالی از فروکش کردن پاندمی کرونا و بازگشایی حضورپی مذارس ، بسیار خرسندیم که موضوع سازماندهی لباس فرم مجددا در ذستور کار قرار می گیرید .

قاسمی به اهداف و ضرورت لباس فرم مدارس پرداخت و گفت : هدف اصلی لباس فرم در مدارس توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از ترویج مد گرایی کاذب است . لباس فرم همچنین باعث ایجاد سادگی و همرنگی بین دانش آموزان و در نتیجه عامل نظم دهی به مدرسه است .

رییس سازمان دانش آموزی زنجان سال تحصیلی آینده را در جهت سازماندهی لباس فرم مهم ارزیابی کرد و گفت : با توجه به الزامی نبودن لباس فرم در دو سال اخبر و عدم امکان استفاده مجدد از لباس های سال 98 ، امسال باید کار بیشتر و با کیفیت مطلوبتری در راستای سازماندهی لباس فرم صورت گیرد که نیاز به همدلی و همکاری همه واحد های دخیل است .

در این جلسه مصوباتی به شرح زیر به تایید اعضا رسید :

- لباس فرم به لحاظ فرهنگی حتما باید از فرهنگ ایرانی - اسلامی تبعیت کند .

- در طراحی و تهیه لباس فرم با توجه به مسایل اقتصادی خانواده ها به قیمت تمام شده توجه ویژه شود .

- مدیران مدارس باید حداقل سه استعلام واقعی قیمتی داشته باشند .

- برای تهیه بخشی از لباسهای فرم از ظرفیت های هنرستان های فعال استفاده شود که منوط به استعلام وضعیت هنرستانهای استان می باشد .

- دانش آموزان کم بضاعت شناسایی شده و تمهیدات لازم برای آنها اتخاذ گردد .

- برای رسیدگی به شکایات مردمی در تمامی مراحل تهیه ، تولید و توزیع راههای ارتباطی در دسترس طرح ریزی شود .

- در جهت زیباسازی ، بومی سازی ، توجه به شرایط اقلیمی استان ، کارگروه تخصصی برای طراحی و دوخت لباس فرم با حضور هنرآموزان و کارشناسان طراحی لباس تشکیل گردد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار