رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

آگاهی، چراغ روشنی در مسیر زندگی که به آرامش روحی منتهی می‌شود

بهارستان دو(پانا)- رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با توجه به اهمیت آرامش در زندگی و کسب مهارت افزود علم و آگاهی مانند چراغ روشنی در مسیر زندگی ما برای رسیدن به نعمت بزرگ آرامش هستند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آگاهی، چراغ روشنی در مسیر زندگی که به آرامش روحی منتهی می‌شود

در آیین تجلیل از طرح های مشاوره ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به میزبانی منطقه بهارستان دو، محمد قاسمی رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، گفت: همه انسان ها از زمان تولد در طول زندگی تلاش می‌کنند که به آرامش برسند؛ نیاز گمشده انسان آرامش است، برخی از افراد به دنبال این هستند که با پول و شهرت به آرامش واقعی رسیده و آن را کشف کنند اما انسان های آگاه به دنبال کسب آگاهی و‌ دانش برای رسیدن به این نعمت ارزشمند هستند.

قاسمی با ذکر مثال ادامه داد: آگاهی و علم فقط درس خواندن نیست، آگاهی با داشتن سواد متفاوت است؛ آگاهی یعنی انسان در مسیری تلاش و حرکت کند که به آرامش روحی برسد که بخشی از آن با سواد و بخشی با تجراب مختلف به دست می‌آید.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اظهار کرد: ممکن است برخی سواد نداشته اما آرامش داشته باشند چون مهارت‌هایی را کسب کرده که باعث شده آرامش روحی و روانی داشته باشند؛ همانطور که جهل‌ و نادانی مانند تاریکی وهم‌آور و وحشتناک است، اما وقتی یک چراغ کوچکی مثل علم و آگاهی در مسیر روشن شود این راه را برای ما هموار ساخته و‌ وحشت را از ما دور می‌کند.

او با اشاره به آیات نورانی قران کریم افزود: در آیه مبین قران آمده است که خداوند مانند نور راه را برای ما روشن می‌کند، خداوند عالم مطلق است و ما وقتی خدا را در زندگی های خود درک می‌کنیم و در درون خود جای می‌دهیم نعمت های الهی به سمت ما آمده و آرامش را حس خواهیم کرد.

قاسمی در آخر گفت: در این مسیری که شما در آن قرار گرفته‌اید همکاران مشاوره هدایتگر شما هستند و شما با کسب مهارت های زندگی و کسب دانش میتوانید به آرامش روانی رسیده و این دانش‌هارا با توجه به سن خود درک کنید.

خبرنکار دانش‌آموز: زکیه فعله‌گری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار