دبیر اجرایی نمایشگاه گروهی تصویرسازی شاهنامه فردوسی :

ضرورت آشنایی نسل جدید با شاهنامه و نگارگری ایرانی

فیروزکوه( پانا)_ در آیین افتتاحیه نمایشگاه گروهی تصویرسازی شاهنامه فردوسی شهرستان فیروزکوه، دبیر اجرایی نمایشگاه گفت: نگارگری ایرانی از تصویرسازی شاهنامه بسیار غنی است و لازم است ما نسبت به آشنایی بچه‌های نسل جدید با شاهنامه و هفت‌خان رستم توجه داشته باشیم.

کد مطلب: ۱۲۷۹۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آشنایی نسل جدید با شاهنامه و نگارگری ایرانی

پویا باطبی، دبیر اجرایی نمایشگاه گروهی تصویرسازی شاهنامه فردوسی گفت: نگارگری ایرانی از تصویرسازی شاهنامه بسیار غنی است و لازم است ما نسبت به آشنایی بچه‌های نسل جدید با شاهنامه و هفت‌خان رستم توجه داشته باشیم.

باطبی تصریح کرد: در این پروژه تلاش شد تا دانش‌آموزان بدون اینکه از الگو یا نمونه‌ای از پیش تعیین شده استفاده کنند از تصور ذهنی خودشان برای به تصویر کشیدن رستم، دیوسپید، کیکاووس و آنچه که بین خان پنجم و هفتم رستم در شاهنامه می‌گذرد استفاده کند.

وی در توضیحات تکمیلی خود افزود: حدود ۱۰۰ اثر از دانش‌آموزان علاقه‌مند دریافت کردیم که ۱۵ اثر برای نمایش انتخاب شد. استفاده خلاقانه از رنگ، رعایت نکات ترکیب‌بندی، انتزاع و خلاقیت وجه اشتراک تمام آثار به نمایش گذاشته است، این نمایشگاه تا ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا۲۰ در نگارخانه مهر فرهنگ‌سرای آفرینش این شهرستان میزبان عموم شهروندان و علاقه‌مندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار