فاطمه صفری*

پانا یعنی روزهای پرتلاش، با خاطره‌های شیرین و به‌ یادماندنی

خبرگزاری پانا برای من به معنای روزهای پرتلاش، پر از مهارت و تجربه همراه با خاطره‌های شیرین و به‌یادماندنی، بوده است.

کد مطلب: ۱۲۸۰۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پانا یعنی روزهای پرتلاش، با خاطره‌های شیرین و به‌ یادماندنی

از وقتی کار خبرنگاری در پانا را شروع کردم تجربه و مهارت‌های زیادی کسب کردم و خاطرات به‌یادماندنی و شیرینی داشتم. از روز اول فکر می‌کردم اکثر خبرنگاران دبیرستانی هستند و شاید من نتوانم وارد پانا شوم؛ اما اولین بار که به‌عنوان خبرنگار پذیرفته شدم یکی از شیرین‌ترین لحظه‌ها برای من بود. اولین‌بار که خبری را به رابط پانا فرستادم لحظه شماری می‌کردم تا خبرم ثبت شود و پس از ثبت خبر حس خیلی خوبی داشتم سعی کردم پرانرژی‌تر از قبل کار کنم، پس از تایید چند خبر دیدم بعضی از خبرها منتخب می‌شوند، با مطالعه‌ خبرها سعی کردم نکته طلایی منتخب شدن خبر را پیدا کنم.
با انتخاب یک موضوع جذاب با معلمم مصاحبه کردم و خبر را فرستادم، بی‌صبرانه منتظر بودم؛ کمی دلشوره داشتم، دلشوره‌ای شیرین اما همراه با امید! تا اینکه اتفاق زیبایی که منتظرش بودم افتاد و خبرم منتخب شد، با تبریک رابط منطقه و تشویق‌های پدر و مادرم از اینکه به هدفم رسیده بودم خوشحال و پرانرژی‌تر از قبل ایده‌ای نو به ذهنم رسید. این بار هم با یک موضوع جذاب، تحقیقات میدانی را شروع کردم، دو هفته در مسیر بازگشت از مدرسه، با دانش‌آموزان و اولیا مصاحبه کردم. این دو هفته در ماه مبارک رمضان و با وجود عدم پذیرش دانش‌آموزان و اولیا جهت مصاحبه، تهیه خبر سخت‌تر بود. در چندین مورد به ناچار با دانش‌آموزان تا حوالی منزلشان با آنها هم‌قدم شدم تا بتوانم با ضبط صدا گزارش خوبی تهیه کنم. این‌بار نیز بی‌صبرانه و امیدوارانه منتظر نتیجه خبر بودم. پس از تأیید خبر و نیز منتخب شدن خبر تمام خستگی‌های این دو هفته که در تهیه خبر داشتم به‌یک‌باره از بین رفت. خیلی هیجان‌زده و خوشحال بودم که در عرض سه‌ماه، ۱۲ خبر متنی و تصویری تهیه کردم و ۲ خبر منتخب داشتم. با تبریک مجدد رابط و تقدیر از سوی سازمان دانش‌آموزی و دریافت کاور پانا خاطرات شیرین دیگری در ذهنم نقش بست که انگیزه‌ام بیشتر شده است.
در این مدت با مدیران، کارشناسان و معاونت‌های ادارات مختلف آشنا شدم و در فن نگارش، شکار لحظه‌ها در عکاسی، توجه به تنوع عکسها و زاویه عکس‌برداری، افزایش اعتمادبه‌نفس در تهیه متن و مجری‌گری در برنامه‌ها و مراسم پرورشی مدرسه و نیز صبحگاه نسبت به سایر هم‌کلاسی‌هایم پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌ام و در پایان از اینکه عضوی از خبرگزاری بزرگ پانا هستم به خود می‌بالم و بیستمین سالروز تأسیس خبرگزاری پانا را به همه اساتید، رابطین و خبرنگاران پانا تبریک می‌گویم.»

دانش‌آموز خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار