تربیت اثرگذار باعث برکت علم می‌شود

پردیس (پانا) - فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت تربیت اثرگذار باعث برکت در آموزش می‌شود، یعنی با تربیت صحیح آموزش و علمی که شخص یاد گرفته است، ارزش پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۷۷۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تربیت اثرگذار باعث برکت علم می‌شود

سردار احمد ذوالقدر در مراسم تقدیر از معلمان نمونه شهرستان پردیس که در اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب که معلمی شغل انبیاء است تصریح کرد: شغل انبیاء تعلیم و تعلم و تزکیه بود.معلم تنها یاددهنده دروس داخل کتاب نیست بلکه قسمت اصلی کار معلم که شغل انبیاء بوده مرحله تربیتی آن است که به آموزش ارزش می‌دهد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، اظهار کرد: شخصی که علمی را یاد گرفته و از آن برای بمب‌گذاری در حرم امام رضا(ع) استفاده می‌کند، علم را یاد گرفته است اما تعلیم و تربیت نشده است. فداکاری را نفهمیده است. چنین شخصی خلق بشری هم ندارد.

ذوالقدر افزود: شهید فهمیده عصاره تاریخ، عصاره تاریخ شیعه و عصاره تاریخ اسلام است. امثال شهید فهمیده در طول تاریخ فراوان دیده می‌شوند. آدم‌هایی که فداکار، باگذشت و ایثارگر هستند این نوع افراد را حتی در بین کسبه بازار و یا در درون یک کارگر معمولی، هم می‌توان دید. این فداکاری، شجاعت و معرفت نتیجه همان تربیت صحیح اسلامی است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران، اظهار کرد: خدا را شاکریم که دبیران و آموزگاران ما و در کل تمامی مردم ما خیلی خوب و نجیب و صبورانه در طول 42 سال با تمام سختی‌ها مثل جنگ، تحریم، تجزیه‌طلبی هوشیارانه برخورد کردند و با بردباری آنها را تحمل کردند و پشت سر گذاشتند. هر یک از این سختی‌ها اگر برای کشورهای دیگر پیش می‌آمد شاید مردم آن کشور نمی‌توانستند آن را تحمل کنند اما مردم خوب ما تمام این سختی‌ها را با بردباری تحمل کرده و پشت سر گذاشتند.

در این جلسه ظفر پورابراهیم فرماندار شهرستان پردیس نیز گفت: مسئله تربیت و تعلیم و بحث رشد فرهنگی، اخلاقی و اعتقادی مسئله بسیار مهمی است. معلمان ما در نظام اسلامی نقش مهم کادرسازی قشر آینده انقلاب اسلامی را برعهده دارند. آنها با تربیت نسل آینده انقلاب اسلامی حاج قاسم‌ها را تربیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هفته معلم می‌تواند بهانه‌ای برای توجه بیشتر به معلمان باشد، تصریح کرد: معلمان نقش تعیین‌کننده برای آینده انقلاب اسلامی ایفا می‌کنند. در مسائل اجتماعی و دغدغه‌هایی که همه ما با آن روبرو هستیم و معلمان ما هم از آن فارغ نیستند مثل دوری از مرکز، کمبود حقوق و امکانات، مشغله‌های اقتصادی و اجتماعی و تربیت فرزندان خود و مشکلات همسرداری در کنار همه آنها معلمان وظیفه بسیار مهم دیگری نیز دارند که همان تربیت نسل آینده و آینده‌ساز کشورمان است و این وظیفه ما را در قبال این عزیزان سنگین‌تر می‌کند.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار