رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در پردیس:

مرجعیت انسان‌ساز معلم، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی است

پردیس (پانا) - رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه مرجعیت انسان‌ساز معلم، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی است، گفت بیشترین جایگاهی که مورد حمله قرار گرفته تا جوانان و نوجوانان ما فرو بریزند مرجعیت مراجع فکری آنها بود.

کد مطلب: ۱۲۷۶۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مرجعیت انسان‌ساز معلم، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی است

مهدی فیاضی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان پردیس با اشاره به اینکه مرجعیت معلم بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی است که دشمنان سعی می‌کنند تا از معلم بگیرند، تصریح کرد: در هفته معلم لازم است تا تلاش کنیم، جایگاه معلم را برای فرزندانمان روشن کنیم.

وی ادامه داد: بعد از خدا و ائمه اطهار (ع) سه گروه علمای دینی، پدر و مادر و معلمان مراجع فکری ما هستند. اگر این سه گروه با فرهنگ‌سازی به جایگاه خود بازگردند آینده دست ماست در غیر اینصورت راهزنی‌هایی با کمک فضای مجازی و رسانه، مرجعیت فکری را به سمت گروه همسالان، موبایل و سلبریتی می‌برند.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این موضوع که در دولت جدید ۱/۳ میلیارد یورو معادل ۳۸ هزار میلیارد تومان به رتبه‌بندی معلمان اختصاص داده شده است، اظهار کرد: این مبلغ برای یک سال و نیم یعنی از شهریور سال گذشته تا پایان سال ۱۴۰۱ است تا معلمان طی این رتبه‌بندی در ۵ رتبه؛ آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم و استاد معلم رتبه‌بندی شوند.

فیاضی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش راهکار حل چندین مشکل توامان را، توسعه کارگاه‌های کوچک می‌داند، اظهار کرد: هرچه کارگاه‌های کوچک، توسعه بیشتری پیدا کنند در پی آن اشتغال، ازدواج بهنگام، درآمدزایی و زندگی اجتماعی توسعه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای کارگاه‌های کوچک نیاز به تکنسین داریم، گفت: فرزاندان خود را فقط به سمت پزشکی سوق ندهیم، حضور و ترغیب فرزندانمان به سمت مدارس فنی و حرفه‌ای همچنین هنرستان‌ها باعث می‌شود تا آنها دارای مهارت‌های خوبی شوند که شاید مدرک دکتری نداشته باشند ولی با مهارت خود می‌توانند امرار معاش کنند و یک زندگی خوب تشکیل دهند.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار