سعید محمد:

۲۳۰ هزار دانش‌آموز در مناطق آزاد تحصیل می‌کنند

دانشگاه فرهنگیان در مناطق آزاد تقویت می‌شود

تهران (پانا) - دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی گفت حدود ۲۳۰ هزار دانش‌آموز و ۱۱ هزار معلم در مناطق آزاد وجود دارند.

کد مطلب: ۱۲۷۰۲۳۴
لینک کوتاه کپی شد
۲۳۰ هزار دانش‌آموز در مناطق آزاد تحصیل می‌کنند

سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و مناطق آزاد اظهار کرد: انعقاد تفاهم نامه ای با محوریت ایجاد عدالت آموزشی در مناطق آزاد برنامه ریزی شده است. امروز ۸ منطقه آزاد داریم و ۷ منطقه آزاد نیز فعال خواهد شد که این مناطق عموما در مناطق کمتر برخوردار هستند.

وی افزود: این تفاهم نامه برای ایجاد عدالت آموزشی تدارک دیده شده است تا یک هم افزایی برای کمک به بازسازی و نوسازی مدارس و ایجاد کیفیت در بحث آموزش همچنین ایجاد مشارکت‌های بین این مناطق و آموزش و پرورش شکل بگیرد.

محمد بیان کرد: تدوین آیین نامه آموزشی و پرورشی و ایجاد وحدت رویه بین وظایف از اهداف انعقاد این تفاهم نامه است به دنبال این هستیم که در این مناطق به وضعیت اجتماعی و فرهنگی منطقه نیز توجه کنیم.

وی اظهار کرد: حدود ۲۳۰ هزار دانش آموز و ۱۱ هزار معلم در مناطق آزاد داریم. امروز تفاهم نامه ای در حوزه دانشگاه فرهنگیان نیز منعقد می کنیم چراکه تا سال ۱۴۰۳ حدود ۴۰ درصد معلمان بازنشسته می شوند که نیاز به جایگزینی معلمان داریم‌.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی افزود: براساس این تفاهم نامه در مناطق آزاد دانشگاه فرهنگیان را تقویت خواهیم کرد همچنین به کارگیری نیرو نیز از افراد بومی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار