نوری خبر داد

ورود 25 هزار نفر به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان

در آزمون استخدامی امسال ۳۴ هزار نفر جذب می‌شوند/نسخه اولیه آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به دولت ارسال شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از راهکارهای این وزارتخانه برای تامین نیروی انسانی گفت.

کد مطلب: ۱۲۷۰۳۹۳
لینک کوتاه کپی شد
ورود 25 هزار نفر به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان

یوسف نوری در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین آموزش و پرورش و مناطق آزاد درباره اینکه آیا قرار است در مناطق آزاد، پردیس جدید دانشگاه فرهنگیان راه اندازی و ایجاد می شود اظهار کرد: برنامه آموزش و پرورش در بلند مدت برای ترمیم نیازهای نیروی انسانی مورد نیاز قطعا دانشگاه فرهنگیان است و تلاش می کنیم گسترش نیرو را به نحوی انجام دهیم که جریان رشد دانش آموز در افق 20 ساله دیده و بخشی از نیاز تامین نیروی انسانی تامین شود.

وی افزود: یکی از بسترهای موجود مناطق آزاد هستند تعداد زیادی از این مناطق در موقعیت های جغرافیایی که محرومیت مضاعف دارند واقع شده اند لذا نیاز به معلم دارند و در برنامه های سال آینده این تامین نیرو دیده خواهد شد.

نوری بیان کرد: در اردیبهشت ماه امسال با برگزاری آزمون استخدامی و جذب 34 هزار نفر همچنین ورود 25 هزار نفر به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان بخشی از تامین نیروی انسانی را برطرف می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره ساخت و نوسازی مدارس فرسوده نیز در مناطق آزاد تصریح کرد: در سفرهای استانی یکی از توجهات ویژه دولت به مدارس است که بخش عمده ای از ساخت مدارس برعهده خیرین مدرسه ساز است.

وی درباره نهایی شدن آیین نامه رتبه بندی معلمان نیز گفت: زمان نهایی شدن این آیین نامه تا امروز بود که جلسات بسیار زیاد کارشناسی با حضور اعضا در این باره برگزار و نسخه اولیه آن به دولت ارسال شد این نسخه اولیه نسخه ای است که باید براساس شرایط کمی و کیفی بررسی شود.

نوری درباره شاخص های این آیین نامه نیز افزود: هیچوقت نمی توان با یک آیین نامه همه را راضی کرد اما تعداد کمی از معلمان در این باره صحبت هایی دارند که می توانند نقطه نظرات خود را برای ما بفرستند تا با حضور افراد بررسی کارشناسی شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره شبوه ادامه فعالیت مدارس نیز اظهار کرد: مدارس با قوت حضوری خواهد بود؛ به دلیل اینکه بسیار از آموزش جامانده ایم و از هر بعد خسارات دیده ایم، آموزش باید حضوری باشد.

وی اضافه کرد: تاکنون براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا محدودیتی برای تعداد دانش آموز در کلاس های درس نبوده است، فضای مجازی فقط به عنوان مکمل استفاده خواهد شد و آموزش ترکیبی نداریم. برخی از مدارس سیستم خنک کننده نداشتند که اعلام کردیم آن را تامین کنند همچنین سرانه ای به مدارس داده می شود که بخشی از نارسایی ها حل شود.

نوری در ادامه گفت: شما باید از خود دانش آموزان بپرسید که چقدر با بازگشایی مدارس خوشحال هستند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی بیان کرد: یک روش جبرانی وجود دارد، در قرارگاه عدالت تربیتی اقداماتی با مشارکت خیرین در حال پیگیری است، امروز هم در دولت مطرح کردم و رئیس جمهور گفتند اعتباری برای این امر درنظر گرفته شود که ما جبرانی تابستان را برای دانش آموزانی که جامانده‌اند داشته باشیم. این اقدام با توافق اولیا انجام خواهد شد.

تربیت معلمان مناطق آزاد با به کارگیری دانشجویان بومی

سعید محمد نیز در جمع خبرنگاران درباره ساخت مدرسه در مناطق آزاد بیان کرد: یکی از بندهای تفاهم نامه بازسازی، نوسازی و توسعه مدارس است که به شدت در مناطق آزاد و کمتر برخوردار به ساخت مدرسه نیاز داریم لذا به دنبال این هستیم تا با همکاری وزارت آموزش و پرورش توسعه مدارس را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: جز طرح های ماست که همه ساله توسعه مدارس را در بودجه خود درنظر می گیریم که این امر باید با همکاری آموزش و پرورش هدفمند شود.

سردار محمد درباره موضوع کمبود معلم نیز افزود: یکی از مشکلات عمومی در کشور این است که تا سال 1403 حدود 40 درصد معلمان بازنشسته می شوند لذا نیاز داریم برای آموزش افراد در جهت ورود به عرصه معلمی و تقویت دانشگاه فرهنگیان در مناطق آزاد تلاش شود که تفاهم نامه ای در ابن باره نیز منعقد شده است.

وی اشاره کرد: با به کارگیری دانشجویان بومی، معلمان و مربیان مورد نیاز را برای مناطق آزاد تربیت خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار