وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از معلم برگزیده قرآنی:

یکی از راه‌های گسترش فرهنگ حفظ قرآن، تکریم مربیان و حافظان این کتاب الهی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت یکی از راه‌های گسترش فرهنگ حفظ قرآن کریم در جامعه، تکریم مربیان و حافظان این کتاب الهی است.

کد مطلب: ۱۲۷۰۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
یکی از راه‌های گسترش فرهنگ حفظ قرآن، تکریم مربیان و حافظان این کتاب الهی است

در آیین برگزاری نماز جماعت ظهر امروز، یوسف نوری با حضور در محل نمازخانه ساختمان شهیدرجایی از «هادی موحد امینی»، معلم، قاری و حافظ قران کریم تجلیل کرد.

بر اساس این گزارش، موحد امینی؛ معلم منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران است که موفق به کسب رتبه اول در مسابقات تلاوت قرآن سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در سال1400 شده است.

در این آئین یوسف نوری اظهار کرد: یکی از راه‌های گسترش فرهنگ حفظ قرآن کریم در جامعه و ارتقا کمی و کیفی کلاس‌های حفظ قرآن و همچنین تحقق فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تربیت۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، تکریم مربیان و حافظان این کتاب الهی است.

نوری با تمجید از پیشرفت روز افزون تلاوت قرآن کریم در کشور به‌خصوص در بین معلمان و دانش آموزان بیان کرد: خواندن قرآن و ذکر یاد و نام خداوند، دارای ارزش است و این موضوع باید مقدمه‌ای برای حاکمیت فضای فرهنگی قرآن، در ذهن افراد جامعه به ویژه جامعه فرهنگی و دانش آموزان باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره بر لزوم استمرار و تداوم جلسات قرآنی بعد از ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: حفظ و خواندن قرآن سرمایه و ذخیره‌ای است که زمینه تدبیر بیشتر را در آیات وحی الهی فراهم خواهد کرد.

نوری حضور در محفل معنوی ضیافت نور و انس با قرآن را در تمام ایام به ویژه طلیعه مبارک رمضان از برکات جاریه در زندگی دانست و گفت: مدیران و معلمان باید تلاش کنند تا این رسالت را به نیکی پیش ببرند و با نحوه عمل و رفتار خود، دانش آموزان به مسیر قرآنی علاقه‌مند کرده و هدایت کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها گفت: حضرت خدیجه کبری یکی از افرادی بود که تمام دارایی خود را در راه دین اسلام خرج کرد و در نهایت در ماه مبارک رمضان و در شعب ابی‌طالب درحالی که در محاصره اقتصادی بود، جان به جان آفرین تسلیم کرد. رمضان ماه انصاف است و من امیدوارم در این ماه همه ما بتوانیم درهای احسان و نیکویی خود را بر روی نیازمندان بگشاییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار