هشدار دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به شیوع سرخک

کرج (پانا) - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به پیشگیری از ابتلا به سرخک و کنترل چرخه انتقال بیماری با انجام واکسیناسیون به موقع هشدار داد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
هشدار دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به شیوع سرخک

شهاب مستوفی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، گفت: شهروندان نسبت به واکسیناسیون به موقع جهت پیشگیری فرزندان خود به سرخک اقدام کنند؛ تاکنون یک مورد ابتلا به بیماری سرخک که نوجوان ۱۴ ساله و تبعه افغانستان است در البرز شناسایی شده است.

وی با اشاره به اهمیت تزریق به موقع واکسن سرخک برای کودکان زیر ۵ سال جهت پیشگیری و کنترل چرخه انتقال این بیماری افزود: سرخک یک بیماری ویروسی با قدرت انتقال بسیار بالاست که از راه تنفس به دیگران منتقل می شود و مهم ترین علامت آن تب به همراه دانه های قرمز رنگی است که بر روی گردن و صورت ظاهر می شود و به پایین بدن منتشر می شود.

مستوفی اضافه کرد: واکسن سرخک در سنین ۱۲ و ۱۸ ماهگی به کودکان تزریق می شود و واکسیناسیون مطمئن ترین شیوه جهت پیشگیری و کنترل این بیماری است، بنابراین از کلیه والدین ایرانی و اتباع و مهاجرین ساکن استان البرز درخواست می شود که نسبت به تزریق به موقع واکسن سرخک در ۲ نوبت برای کودکان زیر ۵ سال خود اقدام کنند.ضمنا کودکانی که دو نوبت واکسن سرخک را دریافت کرده اند نیاز به مراجعه مجدد به مراکز بهداشتی ندارند.

وی تاکید کرد: موارد مشکوک به بیماری سرخک باید به موقع شناسایی و گزارش شوند و با توجه به اهمیت موضوع صبح امروز جلسه ای با حضور کلیه مسئولان مدیریت بیماری‌های واگیر شهرستان استان البرز در مرکز بهداشت استان برگزار شد و کلیه اقدامات کنترلی و تدابیر لازم جهت پیشگیری از این بیماری و چرخش ویروس در جامعه در دستور کار کارشناسان بهداشت قرار گرفت.

رئیس مرکز بهداشت استان اضافه کرد با هوشیاری و نظارت کامل کارشناسان حوزه بهداشت بر وضعیت سلامت شهروندان یک مورد ابتلا به بیماری سرخک که نوجوان 14 ساله و تبعه افغانستان است، در استان شناسایی شد.

وی افزود: پیرو این شناسایی و مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی کلیه افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بوده اند و همچنین منطقه تحت سکونت آنها مورد پیگیری و نظارت کارشناسان مرکز بهداشت قرار گرفته است.

دانش آموز خبرنگار؛ مانی صیادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار