رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران تاکید کرد؛

ضرورت اقدام جهادی در عمل به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین

تهران (پانا) - رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت شهرداری تهران به عنوان مجموعه‌ای پیشرو و تکنیکال که سال‌هاست در مسیر استفاده از تکنولوژی‌های روز در جریان خدمت‌رسانی به شهروندان قرار دارد لازم است با تکیه بر دانش روز جهانی و توانمندی دانشمندان جوان داخلی هر چه سریعتر تغییر مسیری مطابق با فرمان رهبری داشته باشد و درهای خود را بر روی مجموعه های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری و شتاب‌دهی بگشاید.

کد مطلب: ۱۲۶۷۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت اقدام جهادی در عمل به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین

احمد صادقی در پنجاه و پنجمین جلسه شورا با اشاره به فرا رسیدن سال نو و حلول ماه مبارک رمضان گفت: ضمن تبریک سال نو و فرارسیدن ماه مبارک رمضان خدمت مردم فهیم شهر تهران و همکاران عزیزم در مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران، در ابتدا خدا قوتی به بزرگ زنان و مردان فداکاری که در لحظه سال تحویل و ایام تعطیلات نوروز در مجموعه‌های مدیریت شهری، مراکز امدادی، انتظامی و خدماتی حضور داشتند و از خانواده خود دور بودند و به شهروندان خدمت کردند، عرض می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در لحظات ابتدایی سال جاری و نام گذاری این سال به نام «سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» گفت: بعد از نام گذاری امسال به نام «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» توسط مقام عظمای ولایت رهبر فرزانه انقلاب، بار مسئولیت سنگینی بر دوش بنده و همکارانم در کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت .رهبر انقلاب با بیان این نکته مهم که «برای رشد اقتصاد کشور و اصلاح امور اقتصادی کشور، به طور قاطع باید به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کرد» چشم انداز و نقشه راهی دقیق برای حرکت پیش پای همه مسئولین نهادند و «حرکت به سمت اینکه دانش و فنّاوری پیشرفته نقش‌آفرینیِ فراوان و کاملی در همه عرصه‌های تولید داشته باشد» و تمامی اقدامات مدیران و برنامه ریزی های آنها «برخاسته‌ی از نگاه دانشی و بینشی و علمی باشد» زمینه‌ساز تغییرات شگرفی در عرصه مدیریتی و اقتصادی کشور خواهد شد که لازم است همه دست اندرکاران با تغییر نگاه، باور به دانش‌های جدید، پذیرش روش‌های استارت‌آپی و حمایت از ایده‌های نو و دانش جوانان قدم در راه تغییر و تسهیل فرآیندها، هوشمند سازی و شفافیت بنهند و لحظه‌ای از تلاش و کار جهادی غفلت نکنند.

وی در اداه افزود: شهرداری تهران هم به عنوان مجموعه ای پیشرو و تکنیکال که سالهاست در مسیر استفاده از تکنولوژی‌های روز در جریان خدمت رسانی به شهروندان قرار دارد لازم است با تکیه بر دانش روز جهانی و توانمندی دانشمندان جوان داخلی هر چه سریعتر تغییر مسیری مطابق با فرمان رهبری داشته باشد و درهای خود را بر روی مجموعه های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز نوآوری و شتاب‌دهی بگشاید و مشکلات و نیازهای خود را در معرض متخصصان و دانشمندان جوان قرار دهد و راه حل‌های نوین و عالمانه را جایگزین روش‌های قدیمی نماید.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران افزود: ایجاد مراکز نوآوری در مجموعه مدیریت شهری، حمایت از استارت‌آپ‌های مرتبط با موضوعات شهرداری تهران، تسهیل قوانین، امور اداری و مالی با هدف اشتغال‌زایی و مهم‌تر از همه این‌ها توسعه نگاه شهر هوشمند و تغییر نگاه به نوآوری در همه ارکان مدیریت شهری و نه صرفا مجموعه سازمان فاوا راه‌گشای مشکلات و سرعت بخش توسعه در کلان شهر تهران خواهد بود.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شهردار محترم تهران گفت: به تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «امید، منشاء همه‌ی حرکت‌ها و پیشرفت‌ها است و کسانی که برای مردم سخن می‌گویند، پیام می‌فرستند، می‌نویسند، تلاش می‌کنند، هر چه می‌توانند در مردم، امید ایجاد کنند» لازم است اقدامات خوبی که در شهرداری و در زمان مدیریت شما رخ داده و در حال انجام است خیلی دقیق، سریع و گسترده به سمع و نظر مردم برسد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران می‌بایست در رقابت‌های رسانه‌ای و سیاه‌نمایی‌هایی که توسط معاندان و دشمنان انقلاب و بازیگران سیاست زده طراحی و اجرا می‌شود از حالت انفعال خارج شده و لحظه‌ای از ایجاد حس امید در بین شهروندان غفلت نکند و نگذارد بذر نا امیدی توسط این بزدلان در دل‌های مردم فهیم پایتخت کاشته شود.

این عضو شورا خاطر نشان ساخت: استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغی جهت معرفی دستاوردهای مدیریت انقلابی و جهادی به مردم امری ضروری است که منجر به ایجاد دلگرمی، رضایت‌مندی و امید در بین آحاد مردم خواهد شد و ضوروی است شهردار محترم در فرآیندها و ساختارهای اطلاع رسانی و ارتباطی مجموعه با شهروندان بازنگری مجددی داشته باشند.

صادقی همچنین در ادامه گفت: در روزهای پیش‌رو با کاهش همه‌گیری کرونا و بازگشایی مجدد مدارس و دانشگاه‌ها و رونق دوباره کسب و کارها، سفرهای غیرضرور درون شهری جهت استفاده از خدمات رشد فزاینده‌ای خواهد داشت و شهر تهران را با ترافیک‌های بسیار پرحجمی مواجه خواهد ساخت.

وی افزود: لذا متذکر می‌گردد شهرداری تهران باید برنامه ویژه‌ای را افزون بر برنامه‌های عادی و جاری در این زمینه داشته باشد. همچنین موارد مراجعه شهروندان به مناطق و سازمان‌ها در حوزه‌های شهرسازی، حمل و نقل و مالی که نیازمند مراودات مستمر است می‌بایست روش‌های کهنه خود را در نحوه مراجعات مردمی و کسب مجوز ها تغییر داده و بستر‌های برخط و هوشمند را جایگزین نماید. ضروری است همان‌طور که برای پروژه‌های شهری پیوست‌های اجتماعی و زیست محیطی و فرهنگی و... از جمله واجبات اقدام است، پیوست دانش بنیان مبتنی بر روش‌های هوشمند و شفاف نیز در دستور کار تمامی اقدامات شهرداری قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار