مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت:

۱۸۸ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های استان قزوین بازدید کردند

قزوین (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین خبر داد از ۲۶ اسفند ماه تاکنون، حدود ۱۸۸ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان بازدید کرده اند.

کد مطلب: ۱۲۶۶۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
۱۸۸ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های استان قزوین بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، علیرضا خزائلی،گفت: روز یکشنبه بیشترین بازدیدهای انجام شده مربوط به دولتخانه صفوی و کاروانسرای سعدالسلطنه بوده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی می کنیم تا پایان تعطیلات نوروزی شاهد استقبال بیشتری از جاذبه های تاریخی و طبیعی استان قزوین از سوی گردشگران باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین افزود: راهنمایان گردشگری برای راهنمایی و ارائه اطلاعات به مسافران نوروزی در جاذبه های تاریخی و طبیعی مستقر هستند و همچنین با برپایی نوروزگاه ها در اماکن تاریخی و همچنین برخی از مجتمع های بین راهی در راستای معرفی جاذبه های استان، برنامه های مفرح فرهنگی و هنری در حال اجرا هستند.

این مسوول گفت: در راستای رفاه حال گردشگران نوروزی و اطمینان از ارائه خدمات کیفی به آنان، بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری استان قزوین با جدیت ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در پایان یادآور شد: در ایام نوروز ۱۴۰۱ حدود ۶۰۰ فقره بازرسی نظارتی از تاسیسات گردشگری استان قزوین انجام شده که در آنها مسایلی چون رعایت شیوه نامه های بهداشتی و نرخنامه های مصوب مورد ارزیابی قرار گرفته است.

تاکنون نزدیک به ۱۴۵۰ اثر از استان قزوین در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که بیش از 200 مورد آنها بناهای تاریخی هستند که در ایام نوروز بیشتر آنها مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار