رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد:

آغاز بهسازی و ساماندهی سرویس بهداشتی ۸ هزار مدرسه در کشور

تهران (پانا) - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت با اعتباراتی که دولت در این بخش پیش بینی کرده، کار بهسازی و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی بیش از هشت هزار مدرسه آغاز شده و بسیاری نیز به اتمام رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۶۳۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز بهسازی و ساماندهی سرویس بهداشتی ۸ هزار مدرسه در کشور

به گزارش ایرنا، مدرسه در سند تحول بنیادین به عنوان محیط اصلی تربیت و یادگیری، تجلی بخش تحقق مراتبی از حیات طیبه، کانون عرضه خدمات و فرصت‌های تعلیم و تربیتی، محل کسب تجربه ‌های تربیتی و زیستی است که باید تسهیل ‌کننده فرآیند یادگیری و تربیت دانش ‌آموزان و موثر در بروز خلاقیت، مهارت ‌آموزی، تعامل سازنده و رشد شخصیت آنان باشد.

براین اساس برای اینکه مدرسه محیطی امن، دوست ‌داشتنی، زیبا، نشاط ‌آور، تحرک ‌آفرین و با طراوت، متناسب با ویژگی ‌های جسمی، جنسیتی، سنی و روحی دانش‌ آموزان و معلمان باشد، باید از امکانات مناسب بهداشتی، آموزشی و رفاهی برای دانش آموزان برخوردار باشد؛ ایجاد سرویس بهداشتی سالم برای دانش آموزان برای گذراندن اوقات بسیاری در مدارس یک ضرورت است که باید مورد توجه قرار گیرد، موضوعی که در گذشته دور چندان مورد توجه نبوده است و این غفلت سبب شده که اکنون نیاز بیشتری به ساخت و بازسازی داشته باشد.

باتوجه به کمبودهای موجود در بخش ایجاد سرویس های بهداشتی در مدارس، رییس سازمان نوسازی مدارس پیش از این در گفت و گو با ایرنا گفته بود: مبلغ ۷۵ میلیارد تومان اعتبار به تعمیر و بازسازی و استانداردسازی سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران کرونا اختصاص یافت که با این بودجه مشکل ساماندهی بسیاری از سرویس های بهداشتی مدارس روستایی و عشایری رفع شد.

همچنین محمدرضا سیفی مدیرکل سابق دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش پیشتر گفته بود: امسال سال رونق و شکوفایی فضا و تجهیزات مدارس عشایری است، سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور در این راستا پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی، ساخت سرویس های بهداشتی در مدارس عشایری اختصاص داده است.

در نهایت صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش در صفحه توییتر خود از کمبود بیش از ۵ هزار سرویس بهداشتی در مدارس خبر داد و اعلام کرد که با پیگیری وزیر و همراهی خیرین نیکوکار و گروه های جهادی، مقرر شد تا شروع سال تحصیلی آینده برای ۱۰ هزار مدرسه، سرویس بهداشتی ایجاد و بهسازی شود به گونه ای که هیچ مدرسه ای فاقد سرویس بهداشتی نباشد.

مهراله رخشانی مهر درباره ایجاد و ساماندهی سرویس های بهداشتی مدارس اظهار داشت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برنامه‌ریزی دقیقی برای بهسازی سرویس‌های بهداشتی در برخی مدارس که غالبا در روستاها و بخش‌های عشایری هستند، انجام داده است.

وی افزود: براساس پیش بینی و کار کارشناسی انجام شده، بیش از هشت هزار سرویس بهداشتی نیاز به بهسازی و ساماندهی دارند که با اعتباراتی که دولت در این بخش پیش بینی کرده است، کار بهسازی این سرویس های بهداشتی آغاز شده و بسیاری نیز به اتمام رسیده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطرنشان کرد: بیشتر این فضاها به علت نگهداری نامناسب در طول زمان دچار فرسودگی شدند که با برنامه‌ریزی صحیح کار بهسازی آنها شروع و در حال انجام است.

رخشانی مهر با تاکید بر اینکه اعتبار کافی برای ساماندهی این سرویس‌های بهداشتی مدارس تأمین شده است، عنوان کرد: به علت پراکندگی بسیار زیادی که در روستاها و مناطق عشایری و کوهستانی وجود دارد، با تلاش جهادگران مدرسه‌ساز در نوسازی مدارس کار بازسازی آنها در حال انجام است؛ اما نکته حائز اهمیت اینکه در صورت نگهداری مناسب و صحیح از فضاهای آموزشی، مدت زمان استفاده از آنها افزایش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار