رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ری مطرح کرد؛

درختکاری روزی برای یادآوری اهمیت حفظ محیط زیست

شهرری (پانا) - رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ری، برگزاری نمادین روز درختکاری را عاملی یادآور در حفاظت از محیط زیست برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۶۱۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد
درختکاری روزی برای یادآوری اهمیت حفظ محیط زیست

محسن نوروزیان، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ری در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: مهم‌ترین پیامی که کاشت نهال و پاسداشت از فرهنگ درختکاری به دنبال دارد، یادآوری مسئولیت پذیری یکایک انسان‌ها در برابر نعمات الهی است؛ لذا، برگزاری نمادین روز درخت‌کاری، سبب یادآوری حس مسئولیت‌پذیری در اقشار جامعه بویژه دانش‌آموزان می‌شود.

وی افزود: پاسداشت روز درختکاری سبب می‌شود تا دانش‌آموزان به مراتب با حس مسئولیت‌پذیری در قبال محیط پیرامون خود انس گرفته و در حفظ ارزش‌ها و دارایی‌های این مرز و بوم کوشا باشند‌.

نوروزیان استمرار در نگهداری محیط زیست را امری مهم دانست و بیان کرد: درخت‌کاری استعاره از حفاظت محیط زیست به‌شمار می‌رود لذا، برای تحقق بخشیدن به این امر باید همواره در نگه‌داشت محیط زیست هوشیار و کوشا باشیم؛ درختان هم مانند انسان‌ها نیازمند توجه هستند و برنامه‌ریزی به تنهایی نمی‌تواند از محیط زیست پاسداری کند؛ از این‌ رو، باید از اهمیت نگهداری درختان پس از کاشت غافل نشویم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ری، تصریح کرد: مقوله حفظ و پرورش درختان از جهت اینکه تامین کننده مستقیم و غیرمستقیم به‌شمار می‌روند حائز اهمیت است لذا، برای داشتن جامعه‌ای مترقی در این حوزه، باید فرهنگ درختکاری را در جامعه و به‌ خصوص میان دانش‌آموزان فرهنگ‌سازی کنیم.

وی عنوان کرد: انسان‌ها با فعالیت‌هایی که برای امرارمعاش خود انجام می‌دهند، سبب تغییر در محیط زیست می‌شوند، از این رو روز درختکاری تلنگری برای اندیشیدن در زمینه بهبود عملکرد انسان‌ها در حوزه بهره‌برداری از درختان به‌ شمار می‌رود؛ درختکاری فرصتی برای اندیشیدن برای چگونگی ارائه کمک و برای بهبود حال طبیعت به‌حساب می‌آید.

نوروزیان در پایان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌ساران این مرز و بوم ، باید ذهنی پویا در تمامی حوزه‌ها داشته باشند؛ استفاده از راهکارهای مختلف و ارائه راهکارهای جدید، وظیفه‌ای که دانش‌آموزان امروز برای پویایی ایران اسلامی در فردایی روشن بر عهده خواهند داشت؛ لذا، اهمیت دادن به امر درختکاری سبب می‌شود تا ایران به عنوان سرزمینی آباد، در رقابت‌های جهانی توانمند حضور یابد.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار