سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

مسابقات قرآن باید یک مرحله از مراحل انس با قرآن تلقی شود

تهران(پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از اهمیت انس گرفتن با قرآن و دعوت حداکثری دیگر افراد برای همراهی در مسابقات پرشکوه قرآن سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۶۱۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قرآن باید یک مرحله از مراحل انس با قرآن تلقی شود

اصغر باقر‌زاده در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: ما و دانش‌آموزانمان باید تلاش کنیم تا با قرآن و تلاوت این کتاب زیبا انس بگیریم. هرفردی با توجه به ظرفیت، علاقه و استعداد خودش به سمت یادگیری تخصصی قرآن پیش می رود که بعضی با تمرکز بر صوت و لحن قرائت آن حرفه‌ای و برخی از انسان‌ها نیز با حفظ آیات قرآن با این کتاب زیبا مانوس می شوند.

وی عنوان کرد: همه ما انسان‌ها از فرزندانمان گرفته تا مربیان، معاونین پرورشی و خودمان باید زمینه خواندن قرآن را به وجود آوریم؛ در حقیقت شعار ما این است که (قرآن را بخوانیم تا یاد بگیریم).

باقرزاده ادامه داد: طبیعتاً خواندن قرآن در هر مرحله‌ای از زندگی، ما را برای مراحل بعدی زندگیمان آماده می کند؛ مسابقات قرآن مرحله‌ای است که ما باید ابتدا پیش از هر کاری، مقدمات شروع آن را فراهم کنیم و اگر قصد شرکت در مسابقات قرآن را داریم و به رتبه آوردن در آن فکر می‌کنیم، باید نقطه شروع آن را از خواندن قرآن قرار دهیم.

وی درباره استقبال کشورهای اسلامی از این دوره از مسابقات افزود: استقبال کشورهای اسلامی جای پیشرفت دارد و هنوز استقبال چشمگیر مدنظر ما رخ نداده است که این امر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما ما همه مسئول هستیم تا تلاش کنیم کشور‌های بیشتری را از این اتفاق باشکوه آگاه کنیم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: تلقی‌ من از این مسابقات آن است که با برگزاری چنین محفل پرنوری صدای بیشتری در دنیا ایجاد کنیم تا کشورهای اسلامی بیشتری را با خود هم‌دین و هم‌زبان کنیم.

خبرنگار دانش‌آموز: نیما هوشمند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار