مسئول کانون شهدای فرهنگی آموزش و پرورش ملارد:

هدف کانون‌های فرهنگی ، تکمیل فعالیت‌های پرورشی و آموزشی مدارس است

ملارد(پانا)- مسئول کانون شهدای فرهنگی آموزش و پرورش ملارد ، فعالیت‌های صورت گرفته در کانون را مکمل اقدامات انجام‌شده در مدارس عنوان کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی با ایجاد محیطی امن در راستای پرورش استعدادهای دانش‌آموزان فعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۶۰۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف کانون‌های فرهنگی ، تکمیل فعالیت‌های پرورشی و آموزشی مدارس است

ایران قبادی، مسئول کانون شهدای فرهنگی آموزش و پرورش در مورد تاریخچه و اهداف تأسیس این مکان بیان کرد: کانون‌های فرهنگی تربیتی بر اساس اساسنامه مصوب پانصد وسومین جلسه شورای عالی آموزش وپرورش در تاریخ 68/11/30 در کشور تاسیس شدند و هدف آنها غنی‌سازی اوقات فراغت، رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و مهارت‌آموزی است که در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش تأکید شده و در کانونهای فرهنگی تربیتی فعالیت‌های مکمل فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدارس ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی تربیتی با ایجاد فضای امن برای دانش‌آموزان زمینه رشد و شکوفایی استعدادها و علایق دانش‌آموزان را خارج از حیطه درس و مدرسه فراهم کرده و مهارت‌آموزی با تکیه بر اصول فرهنگ ایرانی اسلامی را گسترش می دهد.

قبادی افزود: برگزاری برنامه‌های متنوع از قبیل انجمن‌های 22‌گانه، کارگاه‌های مهارتی آموزشی، برنامه‌های عمومی و مناسبتی، برنامه جوانه‌ها، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات مختلف از راه‌های جذب و شناسایی دانش‌آموزان مستعدبه این مراکز و در بخش تخصصی کانون، فعالیت‌های کانون شامل برگزاری کارگاه‌های فرهنگی هنری، مهارت‌های اجتماعی است.

مسئول کانون شهدای فرهنگی گفت: همچنین برای دانش‌آموزان متوسطه انجمن‌های 22 گانه شامل انجمن‌های رسانه و فضای مجازی، انجمن قرآن و عترت، انجمن انتظار و مهدویت، انجمن رباتیک، انجمن ورزشی، انجمن مجری‌گری، انجمن خبرنگاری، انجمن نجوم، انجمن پیشگامان سلامت تشکیل شده است.
وی عنوان کرد: انجمن فیلم دانش‌آموزی، انجمن حقوق دانش‌آموزی، انجمن هنرهای آوایی، انجمن هنرهای نمایشی، انجمن گردشگری انجمن کتاب و کتابخوانی، انجمن طبیعت‌یاران، انجمن مداحی، انجمن بازیهای رایانه‌ای، انجمن مهارت‌های زندگی، انجمن شعر و داستان، انجمن کارآفرینی و انجمن هنرهای دستی و تجسمی از دیگر انجمن‌های این واحد هستند که در کانونهای اقماری مدارس با نظارت و همکاری رابطین کانون فعالیت دارند.

قبادی در مورد نحوه فعالیت انجمن‌های دانش‌‌آموزان گفت: دانش‌آموزان با توجه به علایق و استعداد خود در این انجمن‌ها حضور دارند و در برنامه‌های مناسبتی و همچنین جوانه‌های کانون با استفاده از حضور دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند زمینه شکوفایی استعدادشان فراهم شده و راه را برای حضور در فعالیت‌های اجتماعی فراهم می‌کند.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار