مسئول مشاوره آموزش و پرورش ملارد:

کمک به دانش‌آموزان در شناخت بهتر توانمندی‌ها و محدودیت‌های خود هدف مهم مشاوره است

ملارد (پانا) - مسئول مشاوره آموزش و پرورش ملارد کمک به دانش آموزان در شناخت بهتر استعدادها، رغبت ها، توانمندی‌ها و محدودیت‌های خود را از اقدامات عمده واحد مشاوره معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
کمک به دانش‌آموزان در شناخت بهتر توانمندی‌ها و محدودیت‌های خود هدف مهم مشاوره است

سعیدرضا نصیری، مسئول مشاوره آموزش و پرورش ملارد، به عنوان زیرمجموعه امور تربیتی بیان کرد: در این منطقه، ۲۰ نفر با مدرک دکترای روانشناسی بالینی، ۴۰ نفر کارشناسی ارشد و ۲۰ نفر با مدرک کارشناسی در حال فعالیت در مدارس هستند.

وی در مورد مرکز مشاوره فعال رازی در این منطقه گفت: ۱۴ نفر از همکاران این حوزه در تمام روزهای هفته از صبح تا عصر بصورت رایگان به دانش‌آموزان بی‌بضاعت، مشاوره می‌دهند، این مرکز مشاوره دارای مجوز درجه یک از وزارت آموزش و پرورش بوده و همکاران بصورت تخصصی برای انجام وظیفه در این مرکز، گزینش شده‌اند.

نصیری افزود: در این هسته مشاوره، خدماتی چون: راهنمایی و مشاوره در زمینه‌های تحصیلی، شغلی، سازگاری، روان‌سنجی در زمینه‌های هوش، استعداد، شخصیت، مددکاری اجتماعی، کمک به دانش‌آموزان در شناخت بهتر استعدادها، رغبت‌ها، توانمندی‌ها و محدودیت‌های خود، پیشگیری از مشکلات روانی، رفتاری و تحصیلی دانش‌آموزان به منظور حفظ و ارتقای سطح سلامت روان آنان و کمک به دانش‌آموزان نیازمند به خدمات مددکاری ارائه می‌شود.

مسئول مشاوره آموزش و پرورش ملارد خاطرنشان کرد: ارائه خدمات ویژه مددکاری به مراجعان براساس نیاز تشخیصی، اجراء و تفسیر آزمون‌های روان‌شناختی، ارجاع دانش‌آموزان به مراکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی به منظور استفاده از سایر خدمات تخصصی و حمایتی از دیگر اقدامات این مجموعه است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار