کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد:

در طرح‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، همیاری مربیان، دانش‌‌آموزان و خانواده‌ها ضروری است

ملارد (پانا) - کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد در هفته امور تربیتی بر لزوم همکاری مثلث مربی، خانواده‌ و دانش‌آموز در پیشبرد اهداف واقعی طرح‌های مختلف این حوزه تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۰۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
در طرح‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، همیاری مربیان، دانش‌‌آموزان و خانواده‌ها ضروری است

اکرم شهریاری، کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در هفته امور تربیتی ضمن اشاره به اهمیت کنترل رفتارهای دانش‌‌آموزان با رفتارهای سنجیده و برنامه‌ریزی شده گفت: رفتاری که با هنجارهای اجتماع سازگار نباشد و عملکرد فرد در خانواده و اجتماع مشکل پیدا کند، منجر به آسیب اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: برای کاهش آسیب‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان در موضوعات اعتیاد، فضای مجازی، مسائل خانوادگی و خشونت، طرح‌های مختلف این حوزه محور آموزش و توانمندسازی دانش‌‌آموزان، والدین و همکاران انجام می‌شود، در همین راستا طی دو سال اخیر وبینارهای مجازی هم برگزار شد.

وی ادامه داد: در کانون یاریگران زندگی، دانش‌‌آموزان، اولیاء و ذینفعان محلی یک مشکل را شناسایی کرده، راهکار ارائه می‌دهند و بصورت یک پروژه کوچک عملی و اجرا می‌شود.

شهریاری در مورد طرح نماد هم افزود: نماد، نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان در معرض خطر است، دانش‌‌آموزان قرار گرفته در معرض خودکشی، مصرف دخانیات و اعتیاد در این دسته قرار می‌گیرند.

کارشناس مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد تصریح کرد: متاسفانه آمارهای واقعی دانش‌‌آموزان بدلیل جا نیفتادن این طرح به دست ما نمی‌رسد و در صورت معرفی دانش‌آموزان، با همکاری نهادهایی مثل بهزیستی، نیروی انتظامی، هلال احمر و بهداشت، اقدامات لازم برای حل مشکل آن‌ها اقدام می‌شود.

مشکلی که هم اکنون در این منطقه وجود دارد، تأمین داروهای اعصاب و روان و تحت حمایت قرار نگرفتن دانش‌‌آموزان دارای والدین معتاد توسط نهادهای دیگر است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار