اصغر باقرزاده خبر داد

احیای نقش مربی و معلم تربیتی؛ دوره‌های کارگاهی توانمندسازی مربیان برگزار می‌شود

نقش تربیتی باید در مدرسه، خانواده و رسانه احیا شود/استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها و گروه‌های جهادی در دستور کار خواهد بود/تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان ابتدایی طی ۲ سال روخوانی قرآن را فرا بگیرند

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بر احیای نقش مربی و معلم تربیتی تاکید کرد و گفت برای توانمندسازی مربیان دوره‌هایی برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
احیای نقش مربی و معلم تربیتی؛ دوره‌های کارگاهی توانمندسازی مربیان برگزار می‌شود

اصغر باقرزاده در آیین بزرگداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در کانون فرهنگی و تربیتی آفتاب اظهار کرد: در طلیعه تاسیس روز امور تربیتی و شهادت امام موسی کاظم (ع) در جوار امام راحل (ره) این روز را گرامی می‌داریم. امیدواریم گرامیداشت این روز باعث افزایش و تقویت بحث تربیتی در مدارس شود.

وی در ادامه افزود: در مسابقات فرهنگی هنری، مسابقات قرآن و بحث مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های مختلفی انجام و در قالب کتابچه‌ای تهیه شده است.

باقرزاده با اشاره به اینکه باید مواردی را در سال بعد سرلوحه خود قرار دهیم عنوان کرد: تربیت همیشه و همه جا وجود دارد؛ تربیت در مدرسه، خانواده و رسانه اتفاق می‌افتد؛ آنچه ما نیاز داریم این است که نقش تربیتی را در این ۳ جایگاه احیا کنیم.

باقرزاده اشاره کرد: تربیت با مواجه مستقیم مربی و متربی رخ می‌دهد که اکنون به دلیل کرونا کمرنگ شده است و باید جایگاهی را برای مواجه با دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: با تاکیدات وزیر آموزش و پرورش توانمندسازی مربیان از طریق دوره‌های کارگاهی و تامین بخشی از کسری نیروی انسانی اتفاق می‌افتد. اکنون ۵۰ هزار مربی و بیش از ۷۰ هزار مشاور کمبود داریم که با برنامه‌ریزی باید این امر را سامان دهیم.

وی تاکید کرد: باید احیای نقش تربیتی معلمان و خانواده‌ها، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی و استفاده حداکثری از ظرفیت دانش‌آموزان مدنظر باشد.

باقرزاده گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اردوگاه‌ها و گروه‌های جهادی در دستور کار ما خواهد بود. برنامه‌های تخصصی به برنامه‌های فراگیر توسعه پیدا می‌کند. تلاش داریم تمام دانش‌آموزان ابتدایی در مدت ۲ سال روخوانی قرآن را یاد بگیرند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: تقویت بنیه معنوی مربیان و معلمان تاثیر غیرمستقیم در تربیت دانش‌آموزان دارد که باید اتفاق بیافتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار