معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز:

از ظرفیت‌های کانون برای توانمندسازی معلمان پیش‌دبستانی و ابتدایی استفاده می‌شود

کرج (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد استفاده از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در توانمندسازی مربیان و معلمان ابتدایی و افزایش سرانه مطالعه استفاده شود.

کد مطلب: ۱۳۰۳۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
از ظرفیت‌های کانون برای توانمندسازی معلمان پیش‌دبستانی و ابتدایی استفاده می‌شود

سید محمود حسینی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در نشست مشترکی که با سرپرست اداره کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان داشت، ضمن اشاره به جایگاه و رسالت مهم کانون پرورش فکری کودکان و نقش اثرگذار آن ابراز امیدواری کرد که با شناسایی فرصت‌ها بتوان در حوزه توسعه همکاری‌های مشترک گام‌های عملیاتی بزرگی را برداشت.

حسینی با تاکید بر ضرورت تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و نوآموزان با الگوی تربیت ایرانی- اسلامی در راستای توانمندسازی مربیان پیش دبستانی و معلمان آموزش ابتدایی و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین دانش آموزان، اجرای طرح مدرسه تابستانه و مسئولیت آموزش و پرورش در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی ونصیب آموزشی برابر استان البرز با اولویت مناطق کم برخوردار استان، پیشنهاداتی را در خصوص نحوه همکاری این دو اداره کل ارائه کرد.

وی افزود: استفاده از ظرفیت همکاران کانون در جهت توانمندسازی مربیان پیش دبستانی و معلمان آموزش ابتدایی و همچنین استفاده از ظرفیت کتاب‌های کانون و فایل‌ کتاب‌ها در طرح «مطالعه دقیق - یادگیری عمیق»، بازنگری طرح کانون - مدرسه و بررسی شیوه اجرای جدید این طرح در مدارس استان البرز، تحکیم و ارتقای هویت کودکان، بررسی راهکارهایی برای حضور موفق دانش آموزان در آزمون‌های جهانی سواد خواندن از جمله موارد مطرح شده است که در این نشست صورت گرفت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با بیان این نکته که ما در مقابل تک تک دانش آموزان مسئولیم، به پیشینه تعاملات کانون و آموزش و پرورش اشاره کرده و خواستار اجرایی شدن هر چه سریع‌تر برنامه‌های پیشنهادی شده بیان کرد: ما آمادگی داریم در قالب تفاهم نامه فعالیت ها را پیگیری و اجرا کنیم.

در ادامه مهری فلاح، سرپرست کانون با اشاره به وجود دغدغه‌های مشترک در حوزه تعلیم و تربیت، مهارت های زندگی و به ویژه کتاب و کتابخوانی، گفت: متاسفانه کودکان و نوجوانان امروز در بحران فرهنگی به سر می‌برند و وظایف نهادهای فرهنگی است که با اجرای فعالیت‌های مناسب و درخور، این کودکان و نوجوانان را در حوزه تربیتی و مهارت‌های زندگی یاری کنند.

وی در ادامه با اشاره به 62 فعالیت متنوع کانون افزود: محوری ترین فعالیت کانون «کتاب و کتاب‌خوانی» است و بقیه‌ فعالیت‌ها آمده‌اند تا به جذابیت مطالعه و افزایش علاقه‌مندی مخاطبان به کتاب و کتابخوانی کمک کنند.

فلاح همچنین ادامه داد: در نظر داریم با توجه به محدودیت نیروی انسانی و تعداد مراکز کانون در یک تعامل با مدارس اطراف مراکز و شناسایی معلمان علاقه‌مند، مربیان کانون را که در این حوزه طرح‌های اجرایی موفقی دارند به مدارس فرستاده و طرح‌های جذاب کتابخوانی را توسعه دهیم و در نهایت نتایج این طرح با انجام یک اقدام پژوهی منتشر خواهد شد.

سرپرست کانون همچنین به توان همکاران کانون برای برگزاری دوره‌های آموزشی جهت توانمندسازی مربیان و معلمان ابتدایی اشاره کرده و در مورد برخی فعالیت‌های ویژه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که مناسب رشد کتاب و کتابخوانی هستند مانند: قصه‌گویی، نمایش‌های خلاق ویژه اجرا در مدارس، سفالگری، نقاشی و کاردستی و تاثیر این فعالیت‌ها بر رشد خلاقیت و علاقه‌مندی به مطالعه است بیان کردند. ‌‌

فلاح از برگزاری مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در البرز با مشارکت و همکاری برخی نهادهای فرهنگی خبر داد و افزود: با توکل بر خدا سعی داریم مشارکت حداکثری هم استانی های عزیز را در این جشنوار داشته باشیم و با توجه به مخاطبان و گستردگی فعالیت آموزش و پرورش چه در حوزه ظرفیت‌های دانش آموزی و چه در حوزه فرهنگیان امیدواریم با اطلاع‌رسانی مناسب این جشنواره، شاهد حضور هر چه بیشتر دانش آموزان و فرهنگیان به ویژه مربیان پیش دبستانی و معلمان دوره ابتدایی در این جشنواره باشیم.

رییس دبیرخانه استانی جشنواره قصه‌گویی البرز همچنین اعلام آمادگی کرد که مربیان کانون برای مربیان و معلمان علاقه‌مند دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برگزار کنند.

گفتنی است مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی شهریور ماه سال جاری در البرز برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار