باقرزاده تاکید کرد؛

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود درون و برون آموزش و پرورش

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش یکی از رویکردهای اصلی این معاونت را استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود درون و برون آموزش و پرورش خواند.

کد مطلب: ۱۲۶۱۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد
استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود درون و برون آموزش و پرورش

اصغر باقرزاده در نشست تخصصی روسای ادارات قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور که در سازمان دانش‌آموزی کشور برگزار شد اظهار کرد: ایام با برکت ماه شعبان و اعیاد را به ویژه ولادت امام حسین (ع) را تبریک می‌گویم انشالله به زودی همراه شما زیارت کربلا نصیبمان شود‌.

وی در پاسخ به صحبت‌های مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مبنی براینکه انتخاب او به دلیل آشنایی با قرآن، یک انتخاب درست بود افزود: فرمایشات آقای باقری را به جان می‌خرم اما پذیرفتن این مسئولیت با وجود افرادی مثل شما که با انگیزه هستید امکان پذیر شد تا بار سنگین کار را به دوش بکشم.

باقرزاده تاکید کرد: امید من به ارتباطات درون و برون آموزش و پرورش است. همچنین یکی از از رویکردهای معاونت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود درون و برون آموزش و پرورش است نباید برنامه‌ها را محصور کنیم باید برای انجام آنان از طریق ظرفیت‌های موجود تلاش شود.

وی بیان کرد: رویکرد دولت سیزدهم یک رویکرد انقلابی و مردمی است باید از کمک‌های جهادگران در این راستا استفاده کنیم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید چالش‌های راهبردی را که شما بررسی کردید بررسی کنیم به طور مثال چرا بچه‌ها نماز نمی‌خوانند؟ چرا گرایش خانواده‌ها به قرآن کم است؟ درباره راهکارهای حل این چالش‌ها باید تصمیم گیری شود. حتی بهتر است برای چالش‌های جهان اسلام و جبهه مقاومت نیز فکر کنیم.

گفتنی است در این نشست برخی از روسا به بیان مشکلات و چالش‌های استان‌های خود پرداختند.

صادق زاده از استان آذربایجان شرقی در این نشست بر ایجاد پایگاه‌های تخصصی حفظ قرآن با محوریت مراکز دارالقرآن کریم تاکید کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تربیت مربی، تشکیل گروه‌های جهادی حفظ قرآن و اعزام آنان به مناطق کم برخوردار به ویژه مدارس روستایی و عشایری مدنظر باشد.

حسینی از خراسان جنوبی نیز در این نشست بیان کرد: تقویت مراکز دارالقرآن کریم برای تربیت حافظان قرآن و بازگشت نیروهای متخصص قرآنی (جذب شده در سال 91 به مراکز) از پست‌های غیرمرتبط قرآن مورد توجه باشد.

بهمنش از شهرستان‌های استان تهران نیز با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های خود را در زمینه قرآن تجمیع کنیم افزود: فعالیت عملی نماز را با محوریت معاونت آموزش ابتدایی انجام دادیم تا آموزگاران در امر آموزش نماز دخیل باشند.

غفاریان از استان یزد نیز اظهار کرد: حمایت همه جانبه پایگاه‌های مجازی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد.

باقرزاده پس از استماع صحبت‌های روسای ادارات قرآن، عترت و نماز بیان کرد: اجرای برنامه‌ها باید با حضور در جمع همکاران مدرسه و منطقه صورت گیرد برنامه‌های گسترده تربیتی لازم است به عنوان موقعیت‌های پرورشی مدیریت شوند و به اقتضای مدرسه، منطقه، استان و شرایط نیروی انسانی، طراحی و اجرا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار