مسئول امور اجرایی رویداد کارآفرینی کنگره گیاهان دارویی در گفت و گو با پانا:

محور اصلی فعالیت‌های کنگره گیاهان دارویی کارآفرینی است

کرج (پانا) - مسئول امور اجرایی رویداد کارآفرینی کنگره گیاهان دارویی عنوان کرد چندسالی است که کشت گیاهان دارویی بیش از سال‌های قبل مطرح شده است. رویداد کارآفرینی کنگره گیاهان دارویی با هدف کمک به تجاری سازی طرح های مربوط به گیاهان دارویی است که محوریت اصلی این فعالیت‌ها کارآفرینی است.

کد مطلب: ۱۲۵۹۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
محور اصلی فعالیت‌های کنگره گیاهان دارویی کارآفرینی است

بیتا صفاریان مسئول امور اجرایی رویداد کارآفرینی کنگره گیاهان دارویی در گفت گو با پانا گفت: «کنگره گیاهان دارویی با هدف دریافت مقالات مرتبط چندین سال است که در حال برگزاری است، اما در این مرکز در کنار کنگره گیاهان دارویی، رویداد کارآفرینی را تعریف کرده ایم. این رویداد در سه روز برگزار شده است. دو روز از این رویداد با حضور منتورهای باسابقه به آموزش اختصاص یافته بود، روز آخر داوری میان طرح صورت گرفت.»

صفاریان ادامه داد: «پیش از این رویداد، برای آشنایی بیشتر علاقه مندان و اعضاء باشگاه با استارت آپ ها و شیوه فعالیت آنها از 4 ماه قبل، چند پیش رویداد برگزار شد.»

وی اضافه کرد: «با کمک اعضای تیم باشگاه نوآفرینی توسکانو، ایراد طرح ها رفع، تنظیم و برای ارائه به کنگره گیاهان دارویی مرتب شد. افراد مختلف در زمینه گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند، یک دسته از افراد کشاورزان هستند با دانش تجربی خود مشغول به کار هستند، دسته دیگر افراد دانشگاهی هستند که علم و اطلاعات را به صورت آکادمیک دریافت کرده اند. میان این دو دسته فاصله زیادی است. در این رویداد سعی کرده ایم این دو دسته را به هم وصل کنیم.»

مسئول امور اجرایی این رویداد بیان کرد: «ما صد طرح از طریق سایت کنگره گیاهان دارویی دریافت کردیم که 35 طرح برای حضور در این رویداد پذیرفته شد، کنار افرادی که مقاله و طرح های کارآفرینی داشتند، کشاورزانی برای آشنایی با علم های به روز و تکنیک های علمی از دل روستاهای بجنورد، بیرجند و یزد در این رویداد شرکت کردند.»

صفاریان در پایان اظهار کرد: «محوریت فعالیت های ما کارآفرینی است در این رویداد علاوه بر سعی در گسترش استارت آپ ها و کمک به اشتغال زایی، اهداف حفاظت از محیط زیست، تولید دارو برای کمک به بیماران و ارزآوری از طریق صادرات گیاهان دارویی دنبال شده است.»

در این رویداد در مورد چگونگی شروع یک استارت آپ، مارکتینگ، گیاهان دارویی و تجاری سازی گیاهان دارویی صحبت شد. پس از اتمام رویداد با وجود ظرفیت زیادی که کرج در زمینه کشاورزی برای تحقیقات دارد، اعضای تیم توسکانو کنار پذیرفته شدگان برای به اجرا رساندن ایده ها هستند.»

دانش آموزخبرنگار؛ مهرسا پورخانعلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار