کارشناس مسئول فرهنگی و هنری منطقه ۴ خبر داد:

برگزاری مسابقه مشاعره بین دختران و پسران دانش‌آموز

تهران (پانا) - همزمان با برگزاری چهلمین مسابقات فرهنگی و هنری جشنواره فردا، مسابقه مشاعره دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقه مشاعره بین دختران و پسران دانش‌آموز

همزمان با برگزاری چهلمین مسابقات فرهنگی و هنری جشنواره فردا؛ مسابقه مشاعره با حضور محمدحسین لونی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 4، علی گلشن؛ معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی، محبوبه سادات نقوی؛ کارشناس مسئول حوزه فرهنگی و هنری و جمعی از دانش‌آموزان دختر و پسر (در تمامی مقاطع)؛ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن شهید پیچک اداره آموزش و پرورش منطقه 4 برگزار شد.

علی گلشن با اشاره به اینکه یکی از شرایط حفظ هویت ملی، حفظ و به یاد سپاری زبان و ادب فارسی است گفت: در زمان کنونی که ادبیات فارسی کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد، مشاعره می‌تواند به این موضوع کمک کند. مشاعره قالبی دارد که در آن علاقه‌مندان با مسائل تعلیمی، ادبی و فرهنگی آشنا می‌شوند و این مسابقات به شکوفایی خلاقیت ادبی و هنری دانش آموزان کمک می‌کند.

محبوبه سادات نقوی با اشاره به جشنواره فرهنگی، هنری فردا گفت: یکی از راه‌های پاسداشت زبان فارسی حفظ اشعار است و از موانع اطلاعات دانش‌آموزان عدم یادسپاری و به کارگیری اشعار است. در گذشته مردم شعر را حفظ می‌کردند و در بخش‌های مختلف زندگی این اشعار و تمثیل‌ها به کمک آن‌ها می‌آمد و به آن‌ها پند و حکمت می‌آموخت.

وی در ادامه گفت: در این مراسم 72 دانش‌آموز در تمامی مقاطع به رقابت پرداختند و از سروده‌های خود ‌یا از سروده‌های شاعران دیگر خواندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار