پاک‌سازی رود دره فرحزاد با مشارکت دانش‌آموزان

تهران(پانا)- بخشی از رودخانه فرحزاد با همراهی خانواده‌ها و مشارکت کودکان و نوجوانان از زباله پاک‌سازی شد.

کد مطلب: ۱۲۵۹۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
پاک‌سازی رود دره فرحزاد با مشارکت دانش‌آموزان

فرشید ساکی؛ مدیر‌گروه دوستداران رودخانه فرحزاد، در گفت‌و‌گو با پانا، با اعلام این خبر گفت: عصر روز پنجشنبه تعدادی از شهروندان به همراه اعضای خانواده خود برای پاکسازی روددره فرحزاد از زباله‌های رها شده در طبیعت به صورت داوطلبانه حضور یافتند.

وی با اشاره به اهداف این برنامه شهروندی افزود: هدف ما تشویق شهروندان به مشارکت در احداث، نگهداری و توسعه فضاهای سبز و تفرجگاه‌های عمومی است، چرا که حضور هرچه بیشتر شهروندان چه در تصمیم‌گیری و چه در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های شهری، تضمین‌کننده آینده‌ بهتر و نتیجه‌بخشی برنامه‌ها خواهد بود.

مدیر گروه دوستداران رودخانه فرحزاد با تاکید بر نقش موثر دانش‌آموزان در اقدامات داوطلبانه شهروندی ادامه داد: یکی از اهداف ما این است که احترام گذاشتن به طبیعت و فرهنگ زندگی شهروندی از سنین پایه در کودکان و نوجوانان نهادینه شود تا در آینده شاهد حضور نسلی باشیم که از زباله‌سازی و ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی بیزار است.

ساکی اظهار کرد: قرار است در آینده نزدیک، رودخانه‌ فرحزاد با مشارکت مدیریت شهری تهران تبدیل به تفرجگاه عمومی شود. بنابراین بسیار مهم است که شهروندان از همین امروز با حضور خود سهم موثری در بهتر شدن شرایط این روددره داشته باشند.

وی با اشاره به متولیان برنامه پاک‌سازی رودخانه فرحزاد گفت: شهرداری‌های مناطق ۲ و ۵، نیروی انتظامی، ستاد توان‌افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد شهرداری تهران و همچنین فعالان مردمی از جمله انجمن داد‌شهر، دوستداران رودخانه فرحزاد، گروه پاکسازان رودخانه فرحزاد و سرای محله نفت در سلسله برنامه‌های پاکسازی این روددره مشارکت دارند.

این کنشگر شهری درباره دورنمای این فعالیت که با شعار "همه با‌هم برای فرحزاد" پیگیری می‌شود، افزود: ما می‌خواهیم با ایجاد پیوند بین محله‌های نفت و فرحزاد و مشارکت‌دادن محله‌های پونک و آسمان در پایین‌دست، شاهد شکل‌گیری مشارکت مردمی در نگهداری و بهره‌برداری هرچه بهتر از این سرمایه طبیعی شهرمان باشیم.

مدیرگروه دوستداران رودخانه فرحزاد تصریح کرد: حفاظت از گونه‌های خاص طبیعی و اکولوژی دره فرحزاد، در کنار پاک کردن آلودگی‌های زیست‌محیطی تحمیل شده به این روددره همچون فاضلاب، زباله‌ها و پسماندهای شهر، از دیگر برنامه‌های کنشگران شهری است که با همراهی شهرداری تهران پیگیری می‌شود.

*زهرا جابری؛ دانش‌آموز خبرنگار پانا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار