عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با پانا:

مردم و مسئولان باید به اجرای «جهاد تبیین» حساسیت نشان دهند

معنای «نه شرقی نه غربی» یعنی تقدم نداشتن مسئولان شرقی و غربی نه اینکه ما ارتباط‌مان را با شرق و غرب قطع کنیم/ گفتار درمانی نتیجه نمی‌دهد و تنها باید در عمل نشان داد که نسبت به جهاد تبیین حساسیت وجود دارد

تهران (پانا) - یک عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه هم مردم و هم مسئولان باید به اجرای جهاد تبیین حساسیت نشان دهند، گفت فرمان جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری تازه مورد تأکید قرار گرفته است و باید کمی صبور باشیم تا ببینم دستگاه‌ها برای اجرای آن چه عملکردی خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۲۵۸۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مردم و مسئولان باید به اجرای «جهاد تبیین» حساسیت نشان دهند

سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا در خصوص جهاد تبیین و اجرای آن، اظهار کرد: «ما در قرآن مجید راجع به رسالت پیامبران و رسالت پیروان آن‌ها، واژه تبیین را داریم که در آیات متعددی به این موضوع اشاره شده و در یک جا به صورت صریح می‌فرماید: «بِالْبَيِّناتِ وَ الزُّبُرِ وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ: ما پیامبران را همراه با معجزات و کتب آسمانى فرستادیم تا آنچه را که براى مردم نازل شده روشن بیان کنند.» پس اصل تبیین که بخشی از رسالت پیامبران الهی است در متن قرآن به صورت متعدد بیان شده است.»

این عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: «نکته دوم این است که واژه تبیین یعنی باز کردن جزء به جزء مطلب؛ به عبارت دیگر مطالبی که به صورت وحی بیان شده است باید شناسایی شود تا صورت مسأله با تبیین کاملاً روشن شود.»

وی به رسالت مسئولان در اجرای جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: «اجرای فرمان رهبری شامل مسئولیت مسئولان نیز می‌شود مانند آموزش و پرورش، آموزش عالی، حوزه‌های علمیه و مساجد و نماز جمعه‌ها؛ وظیفه کلی است که همه مردم به آنچه که اصل و فرع است واقف شوند و وظیفه خود را بدانند و مطلب برای آحاد مردم روشن و شفاف شود.»

اکرمی ادامه داد: «موضوع بعدی، پذیرش از سوی مردم است. معنای «نه شرقی نه غربی» یعنی سلطه نداشتن مسئولان شرقی و تقدم نداشتن مسئولان شرقی و غربی نه اینکه ما ارتباطمان را با شرق و غرب قطع کنیم و مبادلات‌مان را با آن‌ها محدود کنیم. مسأله سلطه یعنی شرکت در فکر، فهم، عمل و اخلاق مردم. تشخیص صلاحیت و غیر‌ صلاحیت از حقوق مردم است و مردم باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند. این موضوع باید برای توده مردم به صورت کامل جا بیافتد تا برخی واقعیت را تحریف نکنند یا به صورت معکوس به مردم منتقل کنند. این‌ها مسائلی است که در جهاد تبیین باید به آن توجه جدی شود.»

این عضو جامعه روحانیت مبارز بیان کرد: «ما قانون اساسی و برنامه‌های پنج ساله چندگانه داریم. همه این‌ها در این قانون به خصوص در قانون اساسی مشخص شده است. آنچه که مهم است حساسیت و توجه به موضوع است. گاهی ما نسبت به موضوعی حساس نیستیم. به عنوان مثال قاچاق را هیچکس نمی‌پذیرد اما حساسیت وجود ندارد. هم مردم و هم مسئولان باید حساسیت نشان دهند. گفتار درمانی نتیجه نمی‌دهد و تنها باید در عمل نشان داد که نسبت به جهاد تبیین حساسیت وجود دارد. جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری تازه مورد تأکید قرار گرفته است و باید کمی صبور باشیم تا ببینم دستگاه‌ها برای اجرای آن چه عملکردی خواهند داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار