کاظمی: رویکرد اصلی معاونت متوسطه «پژوهش‌محوری» و «مهارت‌آموزی» است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه گفت ضروری است اهتمام بیشتری در کسب مهارت‌ها در دوره دوم آموزش متوسطه وجود داشته باشد. در این مسیر، رویکرد «پژوهش‌محوری» و «مهارت‌آموزی» اهمیت دارد و یکی از اولویت‌های اصلی حل مشکل و چالش «کنکور» خواهد بود.

کد مطلب: ۱۲۵۴۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: رویکرد اصلی معاونت متوسطه «پژوهش‌محوری» و «مهارت‌آموزی» است

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه در آئین معارفه خود اظهار کرد: آموزش و پرورش، امری حاکمیتی و بسیار حساس است. مسئولیت آموزش متوسطه بسیار سنگین است و تلاش خواهم کرد در راستای منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) گام های مؤثری در این خصوص بردارم.

کاظمی ضمن تبریک دهه فجر و ایام رجب المرجب، تصریح کرد: از زحمات و خدمات چندساله علیرضا کمرئی تقدیر و تشکر می کنم. طبیعتاً موضوع مدیریت، همانند مسابقه دو امدادی است که در آن پرچم از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و همه اعضا در موفقیت تیم نقش دارند.

کاظمی افزود: امیدوارم بتوانیم با بهره مندی از منویات رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) و در راستای تحقق گام دوم انفلاب اسلامی، تلاش کنیم. دوره اول آموزش متوسطه از نظر این که فرصتی برای انتقال دانش آموز از ابتدایی به متوسطه است و مسیر شغلی و مسیر زندگی دانش آموز را تعیین می کند بسیار مهم و حائز است.

معاون آموزش متوسطه، خاطرنشان کرد: رویکرد «پژوهش محوری» و «مهارت آموزی» در دستور کار خواهد بود و یکی از اولویت های ما حل مشکل و چالش کنکور خواهد بود. بازخوانی وظایف در راستای سند تحول بنیادین از بدیگر رنامه های ما خواهد بود؛ بنابر این در این حوزه برنامه ریزی ویژه ای خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در عرصه سیاستگذاری برنامه درسی ملی، سه حوزه معاونت آموزش متوسطه، سازمان پژوهش و برنامه ریزیو شورای عالی آموزش و پرورش، نقش کلیدی دارند و معاونت پرورشی نیز در این حوزه بسیار تأثیر گذار است؛ همچنین سازمان مدارس غیر دولتی می تواند همکار و همراه معاونت آموزش متوسطه باشد لذا نیاز مند تعامل سازنده با سایر بخش ها هستیم.

کاظمی افزود: کیفیت آموزشی باید در همه مدارس محقق شود نه صرفاً در جشنواره ها. همچنین عدالت آموزشی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. زیرا با آنچه مورد نظر رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) است فاصله داریم. در بخش هویت بخشی، نیازمند تلاش بیشتری هستیم؛ در درس کار و فناوری نیز باید بیشتر کار کنیم.

معاون آموزش متوسطه اظهار کرد: آموزش یک مهارت، همچنان در دستور کار خواهد بود و باز مهندسی رشته های نظری در راستای بحث کنکور باید انجام شود و ضروری است در این زمینه برنامه ریزی کنیم. توسعه و باز مهندسی شاخه های کاردانش با استفاده از ظرفیت های موجود و توجه ویژه به نیاز بازار کار، در دستور کار خواهد بود.

کاظمی اذعان کرد: تقویت علوم انسانی، از مواردی است که رهبر معظم انقلاب( مدظله العالی) بر آن تاکید کرده است لذا باید در این عرصه گام های موثری برداریم.

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در این آئین با تبریک ایام الله دهه فجر و ماه رجب، اظهار کرد: چنان که باید و شاید اهداف آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش محقق نشده است؛ بنابراین نیازمند تلاش بیشتر در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به سرعت تغییرات در حوزه علم و فناوری، تصریح کرد: شایستگی های حرفه ای از جمله اهدافی است که باید برای تحقق آن تلاش کرد؛ لذا ضروری است اهتمام بیشتری در کسب مهارت ها در دوره دوم متوسطه داشته باشیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تصریح کرد: هدف ما تربیت دانش آموز شش ساحتی است؛ لذا باید سنجه های موجود، مورد ارزیابی جدی قرار گیرند و متناسب با اهداف سند تغییر کنند. در بحث جذب دانشجو معلمان، نیازمند بازنگری در سنجه ها هستیم تا نیروی انسانی مورد نظر جذب و تربیت شوند.

محمود زاده، ضمن تشکر از خدمات علیرضا کمرئی، تصریح کرد: رمز جاودانگی و بزرگی افراد، اخلاص در عمل است؛ لذا باید درتمام کار و فعالیت ها اخلاص داشته باشیم.

وی ادامه داد: جوانگرایی در مسئولیت، از ویژگی انتصابات وزیر آموزش و پرورش است و محمد مهدی کاظمی نیز از نیروهای باتجربه و متخصص و جوان است که برای وی آرزوی موفقیت داریم.

اصغر باقرزاده سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: تداخل بسیاری از برنامه‌های پرورشی با سایر برنامه به کاهش اثربخشی برنامه منجر شده است؛ لذا ما برای اصلاح این موضوع تلاش خواهیم کرد. بخش هدایت تحصیلی از موضوعاتی است که نیازمند ساماندهی است لذا در این زمینه با معاونت آموزش متوسطه همکاری خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار