دفتر انقلاب ویژه برنامه های رادیو صبا در ایام دهه فجر

تهران (پانا) - دفتر انقلاب عنوان یکی از ویژه برنامه های رادیو صبا در ایام دهه فجر است، این برنامه ادبی با شعار تجلی انقلاب در آیینه ادبیات هر روز ساعت ۱۴ همراه مخاطبان می شود.

کد مطلب: ۱۲۵۲۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دفتر انقلاب ویژه برنامه های رادیو صبا در ایام دهه فجر

«دفتر انقلاب» در هر قسمت با انتخاب کلید واژه هایی مثل «او آمد، اسپری رنگی، آنها گرفتند و...» با شنوندگان خاطر بازی می‌کند.
تمام این کلید واژه ها برای کسانی که روزهای انقلاب را تجربه کردند یا در مورد آن شنیده اند یادآور خاطرات روزهای انقلاب و بهمن ۵۷ است.
این برنامه روز چهارشنبه 14 بهمن با کلید واژه «اسپری رنگی» راهی آنتن می شود.
در بحبوحه انقلاب، اقشار مردم هر کدام با بر دوش گرفتن فعالیت های مختلف فرهنگی، سیاسی و مبارزاتی علیه شاه، سعی می کردند انقلاب هر چه سریعتر به ثمر بنشیند. یکی از بخش های جالب فعالیت های مبارزین دیوار نویسی و شعار نویسی بود. شعارهایی مانند مرگ بر شاه، استقلال آزادی جمهوری اسلامی، درود بر خمینی، از جمله شعارهایی بود که بر روی دیوارها حک می شد و امروزه در برخی شهرها این دیوار نوشته ها به عنوان یادگار تاریخی انقلاب همچنان باقی است.
برای نوشتن شعار از اسپری های رنگ استفاده می شد، اما چون اسپری ها زیاد در بازار یافت نمی شد، برخی مواقع با استفاده از رنگ و فرچه های نازک و کوچک، بر روی دیوار شعار ها نوشته می شد.
ویژه برنامه «دفتر انقلاب» در ایام دهه فجر به تهیه کنندگی مژگان فرزین گویندگی امیرحسین مدرس از ساعت ۱۳ همراه مخاطبان می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار