منشور اخلاقی مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شد

تهران (پانا) - همزمان با اولین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی منشور اخلاق حرفه‌ای پژوهشگران مرکز پژوهش‌های مجلس توسط رییس این مرکز منتشر شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
منشور اخلاقی مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شد

به گزارش اداره روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌ها در مراسم سوگند منشور اخلاق حرفه‌ای پژوهشگران مرکز پژوهش‌ها با تبریک ایام دهه فجر و تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، گفت: زیستن زیر سایه ولی فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران که به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده نعمت بزرگی است که مشکلات مختلف که بر اساس سوء مدیریت‌ها و تحریم‌های خارجی بر ملت ایران تحمیل شده نباید موجب نادیده انگاشتن اصل این نعمت شود.

وظیفه ما خدمت به مردم و دفاع از حقوق آنان است

نگاهداری با اشاره به جایگاه مهم مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نظام تصمیم‌سازی کشور، گفت: مزیت خاص مرکز پژوهش های مجلس اتصال به نهاد قانون گذاری در کشور است که در بین نهادهای مختلف ویژگی کم‌نظیری است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما خدمت به مردم و دفاع از حقوق آنان، حرکت در جهت منافع ملی و انعکاس صداهای ناشنیده طبقات ضعیف جامعه است، تصریح کرد: وقتی این اهداف رنگ و بوی معنوی و انقلابی هم پیدا کند قطعا اثرات آن گستره وسیع تری پیدا خواهد کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جایگاه نیازمند الزامات و رعایت مولفه هایی از سوی پژوهشگران و کارکنان این مرکز است، افزود: پایبندی به قانون اساسی، سیاست های کلی نظام و رهنمودهای رهبری از جمله این مولفه‌ها است.

نگاهداری در تشریح مولفه‌های دیگر اخلاق حرفه‌ای مرکز پژوهش های مجلس گفت: استقلال رای و نظر یکی از مهم ترین عناصر اخلاق حرفه‌ای است که در مرکز پژوهش‌های مجلس باید رعایت شود. وی گفت: نباید تحت فشار صاحبان زر و زور نظری را تدوین و اعلام کنیم. وظیفه ما پاسداشت منافع و حقوق مردم در چارچوب قانون اساسی و تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است. نباید منافع مردم و مصالح جمعی را به پای منافع بخشی و باندی قربانی کنیم.

اعلام نظرات کارشناسی نباید دچار تعارض منافع شود

نگاهداری افزود: البته استقلال رای داشتن به این معنا نیست که خود رای شویم. ما باید از از ظرفیت حداکثری مراکز علمی استفاده کنیم. همچنین در اعلام نظرات کارشناسی نباید دچار تعارض منافع شویم و براساس منافع فردی خود اعلام نظر کنیم.

نگاهداری ادامه داد: نکته دیگر رعایت رفتار حرفه‌ای است. کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس در تعامل با نمایندگان مجلس و دیگر دستگاه ها باید اخلاق حرفه‌ای و الزامات شغلی خود را رعایت کنند.

وی با اشاره به نیاز مرکز پژوهش‌های مجلس برای تدوین منشور اخلاق حرفه‌ای گفت: این مطالبه در بین نیروهای قدیمی و همچنین جدید و جوان مرکز وجود داشت که چنین منشوری تدوین شود. برهمین اساس دفتر حقوقی اقدامات لازم را با همراهی همه دفاتر انجام داد.

در پایان این مراسم پژوهشگران مرکز پژوهش‌های مجلس با قرائت منشور اخلاق حرفه ای این مرکز سوگند یاد کردند که نسبت به مفاد آن پایبند و متعهد باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار