امام جمعه ری:

منش و کردار نمازگزار عاملی برای جذب دانش‌آموزان به سوی نمازخوانی است

شهرری (پانا) - امام جمعه شهرستان ری طی مراسم اجلاس سراسری نماز در کانون فرهنگی تربیتی سمیه در شهرری، از شیوه‌های جذب دانش‌آموزان به سوی نماز خبر داد و برگزاری اجلاس‌های سراسری را نوعی تکریم از نماز برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۵۰۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
منش و کردار نمازگزار عاملی برای جذب دانش‌آموزان به سوی نمازخوانی است

حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری در مراسم اجلاس سراسری نماز در شهرری گفت: نماز نوعی رابطه معنادار انسان با خداوند است؛ اولین خونی که در اسلام ریخته شد، برای اقامه نماز بود و پیامبر اسلام(ص) اولین کاری که پس از رسیدن به شهر مدینه انجام داد، ساختن مسجد بود؛ این‌ها نشانه‌هایی است که به ما یادآور می‌شود که نماز یک موضوع فرعی نیست و قبولی تمامی کارهای ما به قبولی نماز منوط شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت اخلاق نمازگزار در ترویج نماز خواندن گفت: بر‌ اساس تحقیقاتی که در شهر تهران صورت گرفته است، اکثر دانش‌آموزانی که نماز می‌خواندند، اخلاق یک نمازگزار را بر علاقه‌مند شدن آنها به نماز، تاثیرگذار دانسته‌اند، بنابراین منش و کردار نمازگزار اهمیت بسزایی در جذب دانش‌آموزان به نماز خواندن دارد.

امام جمعه شهرستان ری تعارض بین مدرسه و خانه را، از اصلی‌ترین مشکلات در زمینه‌ آموزش و جذب دانش‌آموزان به نماز خواندن دانست و اظهار کرد: سامان دادن به رابطه مدرسه و خانه، از اصلی‌ترین وظایف انجمن‌ اولیا و مربیان است که باعث می‌شود دانش‌آموزان پیامی مشترک از هر دو مکان دریافت کنند.

حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی، در پاسخ به اینکه چه زمانی برای عادت دادن بچه‌ها به نماز‌خوانی مناسب است، تصریح کرد: بهترین زمان برای عادت کردن به نماز، هنگام انتخاب همسر است؛ زیرا طرفین علاوه بر انتخاب همسر، فردی شایسته برای تربیت فرزندان آینده انتخاب می‌کنند.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار