معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش دماوند:

هدف از برگزاری مسابقات سرود، ایجاد فضای بانشاط در مدارس است

دماوند (پانا) - معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش دماوند در رابطه با برگزاری جشنواره سرود دانش‌آموزی گفت ایجاد فضای بانشاط در مدارس و تعالی هنر و تقویت کار جمعی از اهداف برگزاری این مسابقات است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف از برگزاری مسابقات سرود، ایجاد فضای بانشاط در مدارس است

رقیه عرب، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش دماوند در گفت وگو با پانا اظهار کرد:«با توجه به سند تحول بنیادین ضروری است در کنار کارهای آموزشی وعلمی به نظام تربیتی و انجام فعالیت‌های گروهی و هنری نیز توجه کنیم، چرا که محور کارهای آموزش و پرورش، تربیت و پرورش انسان است.»

وی ادامه داد:«درست است که شرایط بیماری کرونا فضایی را فراهم آورده که دانش‌آموزان کمتری در مسابقات سرود شرکت می‌کنند، ولی باید فضایی ایجاد کنیم که آن‌ها با علاقه و انگیزه به این فعالیت‌ها بپردازند. ایجاد فضای بانشاط و پاسخگویی به نیازهای عاطفی و روحی دانش‌آموزان از‌ ظرفیت‌های برگزاری جشنواره‌های سرود است.»

عرب با اشاره به اهمیت برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها عنوان کرد:«دانش‌آموزان در اجرای سرود، بسیاری از مهارت‌ها مانند افزایش مهارت‌های شنیداری، حس اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری و مهارت کار گروهی را خواهند آموخت. زمان برگزاری جشنواره سرود اواخر ماه بهمن است که در آغازین روز این مسابقات دانش آموزان مقطع ابتدایی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و مضامین سرودهای اجرایی نیز آزاد است. همچنین جهت رعایت حقوق گروه‌های سرود از داوران مجرب و متخصص استفاده خواهد شد.»

خبرنگار: فاطمه غفوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار