تصمیمی که دانش‌آموزان را از سنگر آموزش مجازی بیرون آورد

بهارستان دو (پانا) - بازگشایی مدارس یکی از موضوعات مهم در جامعه امروزی است که دیدگاه های متفاوتی از طرف دانش‌آموزان داشته است.

کد مطلب: ۱۲۴۶۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تصمیمی که دانش‌آموزان را از سنگر آموزش مجازی بیرون آورد

دانش‌آموزان دبیرستان حکمت بهارستان دو، نسبت به بازگشایی مدارس دیدگاه‌های متفاوتی دارند که علت آن را می‌توان در اهمیت آموزش حضوری و مشکلات آموزش مجازی در مدارس جست و جو کرد.

بازگشایی مدارس جزء یکی از موضوعات مهم در جامعه امروزی است به طور کلی ویژگی‌هایی که در آموزش مجازی وجود دارد و آن را از شکل سابق آموزش که همان آموزش چهره به چهره یا حضوری بوده است، متمایز ساخته است.

در این راستا دانش‌آموزان با توجه به وضعیت ویروس کرونا و آموزش مجازی یا حضوری نظرات متفاوتی دارند.

شیدا علیزاده می‌گوید: با توجه به اینکه آموزش مجازی برای دانش‌آموزان برخی از پایه های تحصیلی چندان اثربخش نبوده این نظر را دارند که آموزش مجازی به تنهایی پاسخگوی نیازهای درسی ما دانش‌آموزان نیست. گاهی ممکن است از معلم خصوصی کمک بگیریم. اگر چه یادگیری غیرحضوری روشی مناسب برای گذراندن دوره‌ها است، اما همیشه ایده خوبی برای همه نیست. برخی از افراد نیاز به حضور در کلاس و تعامل رو در رو با معلم و سایر دانش‌آموزان دارند. اما با این وجود، یادگیری در فضای آنلاین نیازمند برنامه‌ریزی و نظم شخصی بیشتری نسبت به یادگیری حضوری است که اتفاقا این موضوع برای دانش‌آموزان می تواند یک مزیت به شمار بیاید.

فائزه حسین‌پور پایه دهم نسبت به آموزش در فضای مجازی و آموزش به صورت حضوری اعتقاد دارد که اجرای طرح بازگشایی ترکیبی از آنلاین و حضوری باشد در جهت جبران افت تحصیلی موثرتر است، زیرا یادگیری آنلاین نه تنها یک جایگزین خوب است، بلکه می‌تواند یادگیری حضوری را نیز تکمیل کند.

با توجه به شرایط موجود اگر تدریس به صورت مجازی باشد اما در طول هفته در یک روز مشخص دانش‌آموزان در مدرسه حاضر باشند، بسیار حالت مناسبی خواهد بود زیرا در فضای کلاس حضوری با توجه به ارتباط مستقیم با استاد، می‌توان اطلاعات دقیق‌تر و بیشتری را دریافت کرد.

در پایان گفت و گو به این نکته اشاره شد که در دوران کرونا تلاش شد تا آموزش تعطیل نشود و در این راستا همواره آموزش و پرورش برای ارتقای شبکه شاد گام برداشت اما برای حفظ سلامت ما دانش‌آموزان در آموزش حضوری باید گام های مهمتری برداشته شود.

خبرنگار دانش‌آموز: رومینا محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار