امداد رسانی به بیش از ۶ هزار مصدوم تصادفی در ٩ ماه گذشته در نیشابور

نیشابور (پانا) - مدیریت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور، به بیش از ۶ هزار و ۲۶۱ مصدوم تصادفی توسط اورژانس در ۹ ماه سال ۱۴۰۰ امدادرسانی شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۳۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
امداد رسانی به  بیش از ۶ هزار مصدوم تصادفی در ٩ ماه گذشته در نیشابور

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در طول ۹ماه اورژانس نیشابور، ۲۵هزار و ۱۳۲ ماموریت انجام داده است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۷۰ ماموریت شهری و ۸ هزار و ۸۶۲ ماموریت جاده ای بوده است.
افشارنیک افزود: در ۹ ماه سال به ۱۸هزار و ۸۷۱ بیمار و مصدوم غیرتصادفی و ۶ هزار و ۲۶۱ مصدوم تصادفی امدادرسانی شده است.

وی ادامه داد: بیشترین ماموریت های این مرکز به ترتیب مشکوک به کرونا با ۲۴۵۸مورد، قلبی با ۲۰۷۶مورد، کاهش سطح هوشیاری با ۱۸۹۳مورد، سقوط همتراز و غیرهمتراز با ۱۲۶۳مورد، تشنج با ۹۴۳مورد، تنفسی با ۸۸۲ مورد، افزایش فشار خون با ۶۲۱ مورد و زنان و زایمان با ۴۴۲ مورد در این ۹ ماه بوده است.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ضمن اعلام هشدار نسبت به آمار بالای سوختگی و مسمومیت با مونوکسیدکربن در ۹ ماه که به ترتیب ۱۰۰ و ۵۷ مورد است اظهار کرد: تعداد ١۴ هزار و ۷۲۳ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی منتقل شده اند که ۵ هزار و ۸۴۱ مورد به بیمارستان ۲۲ بهمن، ۸ هزار و ۸۷ مورد به بیمارستان حکیم و ۷۹۵ مورد به سایر مراکز درمانی منتقل شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار