مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان:

اصفهان در عرصه سوادآموزی موفق عمل کرده است

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت استان اصفهان در عرصه سوادآموزی موفق عمل کرده و رشد نرخ سواد در استان در مقایسه با سنوات گذشته چشمگیر است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
اصفهان در عرصه سوادآموزی موفق عمل کرده است

محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در مراسم تجلیل از فعالین و دستگاه‌های برتر حوزه سوادآموزی استان اظهار کرد: تلاش‌های انجام شده خوشبختانه شاهد افزایش نرخ باسوادی در استان اصفهان هستیم، اما یکی از بزرگ‌ترین چالش سوادآموزی، شناسایی افراد بی‌سواد است، چرا که هنوز افرادی در گروه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال هستند که به دلایلی از تحصیل محروم شده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان افزود: یکی از شاخص‌های ارزیابی آموزش‌وپرورش، انسداد مبادی بی‌سوادی است، استان اصفهان در عرصه سوادآموزی موفق عمل کرده و رشد نرخ سواد در استان در مقایسه با سنوات گذشته چشمگیر است.

وی تصریح کرد: سوادآموزی آن‌قدر مهم است که بعد از گذشت یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کردند. در آن زمان بسیاری از جمعیت، به‌ویژه در مناطق روستایی از نعمت سواد محروم بودند، اما به‌مرور سوادآموزی توسعه پیدا کرد و مراکز یادگیری محلی شکل گرفت.

اعتدادی با اشاره به اینکه امروز در چند مرکز یادگیری محلی در استان مهارت فناوری تعلیم داده می‌شود و در حوزه کارآفرینی نیز قدم‌هایی برداشته شده، ادامه داد: امروز جزو ۵ استان اول باسواد کشور هستیم و این مهم با تلاش شبانه‌روزی آموزشیاران محقق شده است که انتظار می‌رود به‌زودی پایان بی‌سوادی را در استان اعلام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار