مهدی اقراریان در تذکری به شهرداری تهران؛

شهرداری تهران به تکالیف مندرج در بودجه سنواتی عمل کند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طبق تبصره یکم بودجه سال 1400 شهرداری موظف است گزارش واریز درآمدهای واحدهای اجرایی را هر سه ماه یکبار به شورا ارائه کند از شهردار تهران خواست در اسرع وقت نسبت به این تکلیف عمل کرده و گزارش مربوطه را به شورا ارسال کند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری تهران به تکالیف مندرج در بودجه سنواتی عمل کند

مهدی اقراریان در سی و چهارمین جلسه شورا و در تذکری به شهردار تهران گفت: طبق تبصره یکم بودجه سال 1400 شهرداری موظف است گزارش واریز درآامد های واحد های اجرایی را هر سه ماه یکبار به شورا ارایه کند بر همین اساس به شهردار تهران تذکر داده می شود نسبت به این تکلیف عمل نموده و گزارش مربوطه را ارسال نماید .

وی ادامه داد: البته در راستای این تذکر می توان موارد دیگر را نیز برشمرد از جمله اینکه در بند 7 علاوه بر سازمان های مذکور در این تبصره سایر سازمان های تابعه شهرداری تهران ملکفند علاوه بر اجرای مفاد این تبصره مازاد نقدینگی حاصل از درامد های اقتصادی طی سال مالی یک ماه به حساب خزانه شهرداری واریز نمایند که گزارش این مهم نیز واصل نشده است.

اقراریان با بیان اینکه معاونت برنامه ریزی و توسعه امور شوراها بر اساس تکلیف برنامه و بودجه سال 1400 موظف بوده تا پایان فروردین 1400 نسبت به ایجاد نام کاربری و رمز عبور برای اعضای شورا جهت دسترسی به تمام سامانه های زیر مجموعه شهرداری ایجاد کند افزود: متاسفانه این اقدام توسط معاونت مربوطه در دوره جدید هنوز صورت نگرفته است.

رییس کمیسیون نظارت و و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همچنین در بند یک تبصره دو بودجه سال 1400 تاکید دارد که جلسات کمیته تخیص با رعایت شرایط در ماده 39 برنامه پنجم توسعه شهر تهران هر ماه برگزار و گزارش این جلسات شامل تخصیص اعتبار، جزییات پرداخت منابع نقد و غیر نقد بر مبنای پیش بینی منابع و اولویت بندی مصارف ماهانه به شورای شهر تهران از ارائه شود که این امر هم محقق نشده است.

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران محمد آخوندی به عنوان عضو ناظر شورای اسلامی شهر تهران جهت عضویت در کمیسیون موضوع ماده نهم مصوبه « تعیین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی انتخاب شد.

محمد آخوندی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص را ارائه کرد و گفت: طبق نامه ای که از هیات رئیسه به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال شد، بر اساس ماده نهم مصوبه « تعیین تکلیف املاک واگذار شده شهرداری تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی، یک نفر باید نماینده ناظر باشد و کمیسیون هم پاسخ نامه را داد.

بدین ترتیب کمیسیون محمدآخوندی را بعنوان نماینده ناظر پیشنهاد کرد و برا اساس آراء اعضا، نظر کمیسیون مبنی بر انتخاب محمد آخوندی به رای گذاشته شد و با 19 رای به تصویب رسید.

در ادامه جلسه لایحه شهرداری تهران در خصوص «اعطای مجوز به شهرداری تهران برای از رده خارج کردن یک دستگاه کانتینر از اموال شهرداری» با قرائت گزارش کمیسیون برنامه بودجه مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در قرائت گزارش کمیسیون در این خصوص توضیح داد و گفت: یک دستگاه کانتینر 12 متری که برای کمک به سیل زدگان به استان خوزستان ارسال شده بود، متاسفانه به علت وقوع سیل تخریب شد و از بین رفته است و با توجه به اینکه براساس دستورالعمل شناسایی و پلاک کوبی اموال در شهرداری که از طرف وزارت کشور ابلاغ شده است، در مواردی که اموال شهرداری بر اثر سوانح از بین برود، باید با مجوز شورای اسلامی شهر از دفاتر اموال شهرداری خارج شود. لذا شهرداری در این زمینه به مجوز شورا نیاز دارد.

در نهایت این لایحه به رای گذاشته شد و با 20 رای موافق به تصویب اعضا رسید.

در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران ،مهدی چمران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات جلسه امروز یکشنبه، گفت: امروز از ساعت هفت صبح در جلسه‌ای به صورت تخصصی تر موضوع حادثه مترو را مورد بررسی قرار دادیم و پس از آن نیز در صحن علنی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیرعامل بهره برداری مترو حضور پیدا کردند و با عکس، فیلم و مدارکی که به همراه آورده بودند در قالب توضیحاتی مختصر گزارشی ارائه کردند.

وی افزود: در خلال ارائه این گزارش چند موضوع روشن شد و نتیجه گیری نیز انجام شد که امیدواریم بتوانیم این نتایج را دنبال کنیم. در حال حاضر واقعا انبارهای مترو خالی شده و این موضوع مشکل آفرین است.

چمران ادامه داد: هنگامی که واگنی از سطح خارج می‌شود یا از رده خارج می‌شود و نمی‌توانند از آن استفاده کنند به دلیل نبود قطعات یدکی از این واگن قطعات برداشته می‌شود و روی واگن‌هایی که کار می‌کند قرار داده می شود. به این ترتیب این قطعه نو و جدید نیست و قطعه‌ای کار کرده است که نمی‌توان عمر آن را درست محاسبه کرد و در عین حال واگنی که این قطعه از روی آن برداشته شده به تدریج فرسوده و فرسوده تر می‌شود. لذا ضرورت دارد که نسبت به تامین و خرید قطعات مترو اقدام شود.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه انبارهای مترو از قوانین خاصی پیروی می‌کنند، افزود: وقتی قطعه پرمصرفی را نیاز داریم و تعداد آن محدود و در انبارها رو به اتمام است بلافاصله باید جایگزین شود. عدم جایگزینی قطعات در انبارها بخشی به دلیل بی تدبیری بوده و بخشی دیگر علی رغم تلاش دوستان برای تعمیر قطعات با توجه به عدم بودجه و تامین اعتبار محقق نشده، به شکلی که آنها در صحن شورا مرتب می‌گفتند که دولت به ما پول نمی‌دهد.

چمران تاکید کرد: اما ما انتظار داشتیم اولا این تامین بودجه را محقق کند و در ثانی این برداشت و نتیجه را می‌گیریم که وقتی امکانات، پول، بودجه و اعتبار برای مترو گذاشته می‌شود به چنین جایی می‌رسیم. البته موضوعات مدیریتی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. امیدواریم با همکاری دولت و مجلس بتوانیم نواقص و کمبودهایی که قبلا وجود داشته را جبران و برطرف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار