عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران مطرح کرد؛

انتقاد به دستیابی نداشتن مدیریت شهری به سیاست‌های طرح تفصیلی منطقه 22

تهران (پانا) - عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از دستیابی نداشتن مدیریت شهری به سیاست‌های طرح تفصیلی در منطقه ۲۲ تهران انتقاد کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۲۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد به دستیابی نداشتن مدیریت شهری به سیاست‌های طرح تفصیلی منطقه 22

جعفر شربیانی در سی و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان این مطلب و ضمن تذکر به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: با توجه به تصویب طرح مجموعه شهری در سال ۱۳۸۱ با هدف منع افزایش جمعیت در منطقه ۲۲ و تقویت استفاده از اراضی منطقه با کاربری‌ فروش‌های فراملی به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است اما عدم تحقق تکالیف و برنامه‌های شهرداری در منطقه ۲۲ مشکلاتی را در حوزه شهرسازی و معماری در این منطقه به وجود آورده است.

وی ادامه داد: در واقع دستیابی نداشتن کمی به سیاست‌های طرح تفصیلی، تصویری از شرایط متناقض و سردرگم در بخش تکمیل این منطقه حاکم است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه طرح تفصیلی منطقه ۲۲ طبق تکلیف شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در تاریخ آبان ۱۳۹۳ با هدف کاهش بارگذاری و حفاظت از محیط زیست به منظور کارآمدی ضوابط طرح تفصیلی تهیه شده است، بیان کرد: به منظور کارآمدی ضوابط طرح تفصیلی با هدف احصای چالش‌های شهرسازی و معماری در نشست با کارشناسان و مدیران حوزه شهرسازی و معماری منطقه ۲۲ نکاتی برای پیگیری معاونت مربوطه تذکر داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تعیین ساز و کار اجرایی جهت جلوگیری از واگذاری سهم شهرداری ناشی از تفکیک قطعات به صورت ۷۰ به ۳۰ ضروری است، یادآور شد: این در حالی است که تامین نشدن سرانه‌های خدماتی مشکلاتی را در منطقه ۲۲ به وجود آورده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: کاهش زمان صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی به دلیل استعلام‌های ویژه نظیر کمیسیون‌های آب، انرژی، محیط زیست و ماده ۱۲ شهری ضروری است.

شربیانی در ادامه به لزوم حفاظت و صیانت از حریم و برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز تاکید کرد و گفت: برای حل این مشکل تشکیل کارگروه ویژه جهت مدیریت منسجم و یکپارچه منطقه ۲۲ کلانشهر تهران پیشنهاد می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: تشکیل بانک زمین و انجام ممیزی از منطقه ۲۲ از یک سو و از سوی دیگر کنترل و نظارت مستمر بر آن ضروری است.

این عضو شورای شهر تهران تدوین آیین‌نامه نحوه بهره‌برداری از املاک در حال ساخت قبل از صدور پایان کار را یکی دیگر اقدامات قابل اجرا در منطقه ۲۲ دانست و یادآور شد: تدوین این آیین‌نامه با هدف جلوگیری از بروز حوادثی نظیر سقوط آسانسور و آتش‌سوزی در این منطقه لازم است.

شربیانی تاکید کرد: رفع چالش املاک در حال ساخت در ساختمان‌هایی که با بیش از یک بلوک ساختمانی به جهت رسیدگی در کمیسیون‌های داخلی و کمیسیون ماده ۱۰۰ در منطقه ۲۲ لازم است به وجود آید.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه تعیین تکلیف طرح‌های موضعی و موضوعی تمام شده در منطقه ۲۲ ضروری است، گفت: پیگیری عقد تفاهم‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح، ارگان‌های انبوه‌ساز جهت تامین زیرساخت‌ها، سرانه‌ها و تعیین فرآیند نحوی ورود و بازدید املاک در حال ساخت در سطح منطقه ۲۲ پیشنهاد می‌شود.

به گفته شربیانی، تعیین تکلیف گورهای رها شده و پرخطر در منطقه ۲۲ نیز ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار