مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۲۰ بسته تحولی در آموزش و پرورش استان قزوین عملیاتی می‌شود

قزوین(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت جهان امروز پیچیده است و اگر دنبال دستیابی به چشم اندازها هستیم باید به صورت بومی و منطقه‌ای بیندیشیم و در راستای مدیریت اقتضایی عمل کنیم.

کد مطلب: ۱۲۴۲۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
۲۰ بسته تحولی در آموزش و پرورش استان قزوین عملیاتی می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین؛ حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در روز شنبه چهارم دی ماه، به ریاست منوچهر حبیبی در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در راستای طرح نظام مراقبت و کاهش آسیب های اجتماعی در استان ۲۰ بسته تحولی در مدارس آموزش و پرورش اجرایی می شود.

اصغری در این جلسه دو دستور جلسه را مطرح کرد و گفت: راهبری مدیریت آسیب های اجتماعی در قالب طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان و بسته های تحولی اداره آموزش پرورش در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به پیشنهاد اعضا نیاز داریم.

وی بیان کرد: جهان امروز پیچیده است و اگر دنبال دستیابی به چشم اندازها هستیم باید به صورت بومی و منطقه ای بیندیشیم و در راستای مدیریت اقتضایی عمل کنیم.

اصغری تصریح کرد: دراستان برای رسیدن به موقعیت بهتر در افق ۱۴۰۳ بایستی برنامه های تحولی داشته باشیم و در این راستا بسته های تحولی پیش بینی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: ۲۰ بسته تحولی در استان پیش بینی شده که اگر تعامل حداکثری باشد می توان امیدوار بود که اهداف محقق شده و همه نهادها از دستاوردهای آن برخوردار می شوند.

وی گفت: بسته تاب آوری بسیار مهم است و چون آسیب های اجتماعی فراوان است باید اولویت ها مشخص شود که مهمترین عامل نداشتن تاب آوری است.

اصغری اظهارداشت: بچه ها هنوز بلد نیستتد خشم خود را کنترل کنند و باید در برنامه ها این محور مورد توجه قرار گیرد که دو مهارت کنترل خشم و تاب آوری در اولویت است.

وی افزود: بسته تحولی نهضت سوادآموزی کارساز از دیگر مواردی است که اگر شکل بگیرد دامدار و کشاورز و روستایی نیز از مهارت بیشتری برخوردار می شود.

اصغری تصریح کرد: جامعه هدف ما در سواد آموزی افراد ۱۰ تا ۴۹ سال است که در این عرصه تشویق لازم هم پیش بینی شده است.

در ادامه در خصوص آموزش های تاب اوری برای کنترل خشم و "نه گفتن" با کمک چند دستگاه از جمله بهزیستی، دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی تصمیم گیری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار