مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

اجرای ۲۰ بسته تحولی در آموزش و پرورش استان قزوین

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت در راستای طرح نظام مراقبت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان ۲۰ بسته تحولی در مدارس آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۵۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۲۰ بسته تحولی در آموزش و پرورش استان قزوین

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین، حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با بیان اینکه ۲۰ بسته تحولی در راستای طرح نظام مراقبت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اجرایی می‌شود، گفت: یکی از این برنامه ها، افزایش تاب آوری اجتماعی در میان دانش آموزان است که در این زمینه ۱۱ دستگاه اجرایی با اداره کل آموزش و پرورش استان همکاری می‌کنند تا بتوانیم بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در آینده با آن‌ها روبه رو شویم را در زمان حال برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در راستای طرح نظام مراقبت و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان ۲۰ بسته تحولی در مدارس قزوین اجرایی می‌شود.

اصغری با اشاره به راه اندازی استودیوی جدید شاد در استان خاطرنشان کرد: استودیوی شاد با هدف تولید محتوای درسی برای دانش آموزان راه اندازی شده است تا برنامه‌های تولیدی علاوه بر استان در اختیار سایر دانش آموزان کشور قرار گیرد.

وی افزود: هدف اصلی از ایجاد استودیوی جدید شاد در استان قزوین، ایجاد عدالت آموزشی و همچنین استفاده از فناوری‌های جدید آموزشی است تا همه دانش آموزان از آموزش باکیفیت برخوردار شوند.

اصغری تأکید کرد: کرونا مشکلات زیادی را برای معلمان و دانش آموزان ایجاد کرده است بر همین اساس باید به سمت تولید محتوای خوب آموزشی و استفاده از روش‌های نوین آموزشی حرکت کنیم.

وی افزود: امیدواریم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به خوبی و کامل اجرا شود چرا که یکی از بند‌های مهم این سند، رتبه بندی معلمان و کیفیت بخشی به تعلیم و تربیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: معلمانی که در آموزش و پرورش کار می‌کنند، به طریق اولی کار سخت تری از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها انجام می‌دهند، چرا که علاوه بر آموزش، برای پرورش دانش آموزان هم تلاش می‌کنند و باید جایگاه معلمان بهبود پیدا کند.

وی افزود: با یپاده سازی قانون رتبه بندی معلمان، انگیزه معلمان هم افزایش پیدا می‌کند و با استفاده از افراد واجد صلاحیت می‌توانیم نظام آموزش و پرورش را بهبود ببخشیم.

اصغری با بیان اینکه بر اساس قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی، نظام پذیرش دانشجو در رشته‌های پرمتقاضی تغییر کرده است، گفت: بر اساس قانون در کنکور ۱۴۰۲ سهم کنکور برای رشته‌های پرمتقاضی ۴۰ درصد و سابقه تحصیلی سه سال آخر تحصیلی دانش آموزان ۶۰ درصد است تا سهم کنکور در جذب دانشجویان کاهش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه آموزش و پرورش وظیفه نظارت بر آموزشگاه‌های کنکور را بر عهده دارد، تصریح کرد: هیچ آموزشگاهی بدون مجوز نمی‌تواند در زمینه کنکور فعالیت کند، اما همچنان شاهد فعالیت آموزشگاه‌های غیرمجاز و ارائه آموزش‌های نامتعارف در استان هستیم و اداره ارزیابی و رسیدگی به شکایات و اداره‌های ارزیابی در تمامی مناطق آموزش و پرورش آماده دریافت شکایت‌های مردمی هستند.

وی افزود: همه دانش آموزان متوسطه اول باید یکی از مهارت‌ها را آموزش ببینند، اما دانش آموزان متوسطه دوم به دلیل تلاش برای قبولی در کنکور علاقه چندانی به مهارت آموزی ندارند و ما تلاش می‌کنیم تا این دانش آموزان هم به سمت مهارت آموزی حرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار