نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

اقامه قرآن را جدی بگیریم

هیچ زمانی به اندازه امروز شوق قرآنی در مردم دیده نشده است

قزوین(پانا)- نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت هیچ زمانی به اندازه امروز شوق قرآنی در مردم دیده نشده است.

کد مطلب: ۱۲۴۰۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اقامه قرآن را جدی بگیریم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش قزوین؛ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: هیچ زمانی به اندازه امروز شوق قرآنی در مردم دیده نشده است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: خدای متعال در قرآن بر روی برخی از مسائل تکیه ویژه دارد که معلوم می شود خیلی مهم بوده و در زندگی و حیات ما بسیار موثر است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که خداوند بر روی آن تکیه دارد این است که تاکید می کند، « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِه» (اى کسانى که ایمان آورده‏ اید از خدا آن گونه که حق پرواکردن از اوست پروا کنید)، خدا تاکید می کند افزایش نیرو بگیرید و خودتان را برای گام های بعدی آماده کنید و معلوم می شود که تقوا خیلی مهم و رکن است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند درباره جهاد هم فرموده «و در راه خدا جهاد کنید، و حقّ جهادش را ادا نمایید!» و درباره قرآن هم فرموده قرآن را تلاوت کنید و حق آن را به جای آورید و این مهم انگار دری را به روی ما باز می کند و عرصه جدیدی را به ما نشان می دهد و از روزمرگی، تکراری و بی نتیجه بودن ارتباط با خدا ما را پرهیز می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 2 سوره انفال فرموده «إِنَّمَا المُؤمِنونَ الَّذینَ إِذا ذُکِرَ اللَّهُ وَجِلَت قُلوبُهُم وَإِذا تُلِیَت عَلَیهِم آیاتُهُ زادَتهُم إیمانًا وَعَلى رَبِّهِم یَتَوَکَّلونَ» (مؤمنان، تنها کسانی هستند که هرگاه نام خدا برده شود، دلهاشان ترسان میگردد؛ و هنگامی که آیات او بر آنها خوانده می‌شود، ایمانشان فزونتر می‌گردد؛ و تنها بر پروردگارشان توکل دارند).

وی اضافه کرد: در فضاهای کاری فراوان مواجه می شویم که در جلسات تلاوت قرآن به صوت و ظواهر قرآن توجه می شود اما برخی ها هم هستند که در تلاوت قرآن به عمق آن توجه می کنند و تاثیر می پذیرند و غیر از صوت قاری به مفاهیم و نکات ظریف و ادبی توجه دارند.

آیت الله عابدینی افزود: هرکجا احساس کردیم که با خواندن قرآن به ایمان، ولایت و توکلمان افزوده شد و عزت را فقط از خدا خواستیم، از قرآن تاثیر گرفته ایم. حق تلاوت را ادا کردن یعنی کاری کنیم که معلم و دانش آموز به این نقطه برسیم و با این کار حق تلاوت قرآن را ادا کنیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: جالب است که قرآن دوبار گفته است «أُولئِکَ هُمُ المُؤمِنونَ حَقًّا» (آنان مؤمنان حقیقی‌اند)، خداوند دوبار از این آیه استفاده کرده است و تاکید می کند که اینها مومنان حقیقی هستند. خداوند فرموده قرآنی که حق است و نزولش هم آنقدر حقانی بوده که هیچ دست غیری در آن نفوذ نکرده است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بخاطر اینکه شخصیتی قرآنی دارند، فرمودند حق، قانون و عدل سه عنصری است که باید با هم دیده شوند. یعنی گاهی ممکن است قانون به تنهایی راهگشا نباشد و اگر قانون با حق و عدل دیده شود، آسیبی به کسی وارد نمی شود و اگر قرآن کنار قانون و آموزش دیده شود، قانون و آموزش جان تازه می گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در خصوص نماز می گوییم ما یک نماز خواندن و یک اقامه نماز داریم و اگر منتظر اذان بمانیم تا نماز را بخوانیم، انس با نماز پیدا کرده ایم. درباره قرآن هم همین گونه است و اگر با قرآن انس پیدا نکنیم، قرآن را اقامه نکرده ایم و اقامه قرآن غیر از قرآن خواندن است.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی آیه «و اعدّوا لهم ما استطعتم من قوّة» اقامه شد و امروز به مرحله ای از توان نظامی رسیده ایم که صهیونیست ها اقرار می کنند که مقابله با ایران امکان پذیر نیست و نتیجه اقامه یک آیه قرآن است.

وی افزود: قرآن به صراحت به ما می گوید که من نمی خواهم کافران بر مومنان مسلط شوند و خداوند تاکید می کند که کافران چه اهل کتاب و چه غیر اهل کتاب اصلا دلشان نمی خواهد خیری به ما برسد و اگر این آیات را اقامه کنیم به عزت دست می یابیم.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: ما باید اقامه قرآن را جدی بگیریم و اگر در هر عرصه ای قرآن را اقامه کنیم، به عزت دست می یابیم، اگر در حوزه اقتصادی قرآن را اقامه می کردیم و اموال خود را به سفیهان نمی سپردیم، بیت المال از بین نمی رفت و سوء استفاده کنندگان دستشان از بیت المال کوتاه می ماند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: هیچ زمانی به اندازه امروز شوق قرآنی در مردم دیده نشده است، مردم گام به گام در حال متعالی شدن هستند و نسل های جدید زیباتر به عرصه تعالی معنوی و علمی ورود می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار